Polská mediální skupina Agora upadla ve čtvrtletí do ztráty

14. 2. 2002 16:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Polská mediální skupina Agora oznámila, že ve čtvrtém čtvrtletí hospodařila se ztrátou 3,5 miliónu zlotých ve srovnání se ziskem 45 miliónů ve stejném období roku 2000. Za celý loňský rok stoupl však stoupl celý čistý zisk na 178 miliónů zlotých (43 miliónů dolarů) z předchozích 170 miliónů.
Tržby společnosti, která je vydavatelem nejprodávanějšího polského deníku Gazeta Wyborcza a vlastníkem podílů v 19 lokálních rádiích, klesly v loňském roce o 4,2 procenta na 777 miliónů zlotých, přičemž v samotném čtvrtém čtvrtletí se snížily meziročně o 7,2 procenta.
Čtvrtletní ztráta byla značným překvapením pro analytiky, kteří podle průzkumu agentury Reuters očekávali čistý zisk 20,5 miliónu zlotých. Zisk před zdaněním, splátkami úroků, odpisy a amortizací (EBITDA) klesl ve čtvrtém čtvrtletí o 19 procent na 58 miliónů zlotých a za celý loňský rok se snížil o 17 procent na 276 miliónů zlotých.
Příjmy z reklamy, které se na celkových tržbách podílejí více než 70 procenty, klesly v loňském roce o 9,3 procenta na 559 miliónů zlotých. Společnost dále uvedla, že celkové příjmy z novinové reklamy loni v Polsku klesly o 10,9 procenta, a dodala, že v letošním roce neočekává oživení na trhu s reklamou.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.