Joj TV chce být za rok a půl zisková
Vedení nové slovenské televize Joj očekává, že tato sesterská stanice české Novy by mohla vykazovat zisk již v první polovině roku 2003. “Předpokládám, že bychom mohli být ziskoví během jednoho roku až roku a půl,” řekl dnes ředitel Joj TV Richard Rybníček.
Vlastníci Novy loni zaplatili za většinový podíl v provozovateli licence MAC TV celkem 340 miliónů korun. Mezitím již do rozjezdu nové televize investovali přes 120 miliónů Kč a nyní mají vyjednány objednávky za dalších 200 miliónů korun.
Od sobotního startu vysílání chce Joj vsadit hlavně na zábavu, kterou ostatní televize podle Rybníčka podcenily. Klasická komerční stanice na Slovensku zatím chybí a dosud dominantní Markíza působí spíše jako směs veřejně právní a komerční televize, soudí.
“Lidem chybí zábavná televize, která je nebude zatěžovat příliš velkou politikou, ale bude je hlavně bavit,” řekl s tím, že právě tento přístup by měl do Joj přitáhnout zadavatele reklamy. Naprostou většinu pořadů přitom Joj od počátku převezme z programu Novy.
Joj chce rozšířit pokrytí, aby její program mohly za rok sledovat až tři čtvrtiny Slováků. “Byl bych spokojen, kdybychom vyšli na pokrytí okolo 72 až 75 procent obyvatel Slovenska,” uvedl. V současnosti televize vysílá pro dvě třetiny obyvatel země. Bude ale záležet hlavně na licenční radě, jak bude rozdělovat nové frekvence, zdůraznil Rybníček.
“Určitě požádáme o další frekvence. Budeme ale velmi precizně specifikovat jednotlivé lokality,” řekl. Joj má zájem hlavně o zlepšení přenosu na východním Slovensku, kde má v porovnání s ostatními regiony horší pokrytí.
Rybníček v rozhovoru pro ČTK potvrdil, že vlastníci nové televize chtějí proniknout také do ostatních slovenských médií, zejména do rozhlasu a později by mohl přicházet v úvahu i časopis.
Joj se ještě před zahájením vysílání dostala do sporů s Markízou. Vedení nejsilnější slovenské televize se téměř podařilo rozjezd nové stanice zkomplikovat, když napadla u Nejvyššího soudu loňské přidělení vysílací frekvence pro Joj v Žilině. Právě Markíza přitom před více než pěti lety startovala podle vzoru Novy jako součást širšího projektu americké CME, s níž se Železný v ČR rozešel ve zlém.
Televizi Joj bude provozovat společnost MAC TV, která získala v říjnu pokrytí pro více než polovinu území Slovenska. MAC TV ovládla dceřiná firma České produkční 2000, která je servisní organizací české TV Nova.
-čtk-