Internetová firma Wanadoo snížila proti očekávání provozní ztrátu

20. 2. 2002 18:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Francouzský poskytovatel internetových služeb Wanadoo snížil v loňském roce hrubou provozní ztrátu na 64 miliónů z 66 miliónů eur v roce 2000. Výsledek je výrazně lepší než odhady analytiků a firma očekává, že letošní rok skončí s hrubým provozním ziskem.
Wanadoo, která je divizí France Télécom, byla těžce postižena odkladem zavádění nových technologií a poklesem reklamy. Čistá ztráta společnosti se tak prohloubila na 193 miliónů eur z předloňských 102 miliónů eur. Tržby se však zvýšily o 41 procent na 1,56 miliardy eur. Analytici dotazovaní agenturou JCF Group očekávali provozní ztrátu kolem 96 miliónů a čistou 189 miliónů eur.
Nejlepší výkon vykázala divize zlatých stránek a služeb pro podnikatele, která zvýšila provozní zisk na 239 miliónů eur z 226 miliónů v předchozím roce. Ztráta internetové divize narostla na předloňských 285 miliónů eur. Počet zákazníků společnosti na konci roku činil šest miliónu, což je o 2,4 milióny více než na konci roku 2000. K růstu nejvíce přispěla akvizice přední britské internetové společnosti Freeserve.
V letošním roce třetí největší poskytovatel internetových služeb v Evropě počítá s růstem tržeb o 30 procent. Počet předplatitelů by na konci prosince měl činit osm miliónů.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.