Francouzští odboráři zničili tisíce výtisků deníku Metro

28. 2. 2002 16:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Francouzští odboráři ze svazu CGT- Livre, který kontroluje distribuci tisku ve Francii, dnes rozházeli tisíce výtisků deníku Metro před radnicí pařížského obvodu. Deník Metro je čtenářům k dispozici zdarma a vydává jej švédský koncern Metro.
Na 160 odborářů, kteří požadují zákaz deníku, rozházelo asi 40.000 výtisků po náměstí, kde se o jejich další osud postaral vítr.
Odboráři v Paříži bojují proti šíření deníku již čtrnáct dní. V posledních dnech zabavili desetitisíce výtisků Metra a napadli osoby, které noviny distribuují.
Bezplatné noviny vydává švédský koncern Metro International, který již pronikl do dvaceti měst čtrnácti evropských zemí, včetně Prahy, a má 6,6 miliónu čtenářů. Ve Francii ale narazil na silný odpor odborů, které požadují, aby byly všechny noviny, ať jsou zdarma, či nikoli, tištěny a rozšiřovány „podle regulí profese“, protože se obávají o svá místa.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.