Eurotel loni zvýšil zisk na 6,07 mld.Kč a výnosy na 30,06 mld.Kč

19. 2. 2002 16:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.




Růst čistého zisku o 26,4 procenta na 6,07 miliardy Kč z 4,8 miliardy Kč vykázal loni mobilní operátor Eurotel. Výnosy společnosti vzrostly o 6,2 procenta na 30,06 miliardy korun, sdělil dnes mluvčí Jan Kučmáš. Provozní zisk vzrostl o 32 procent na 13,25 miliardy Kč. Výsledky podle amerických účetních standardů potvrdil auditor.


Eurotel loni získal 1,067 miliónu zákazníků a zvýšil tak jejich celkový počet v sítích GSM a NMT na konci loňského roku na 3,24 miliónu. Služby největšího tuzemského operátora tak využívalo 31,5 procenta populace.


„V roce 2001 se nám podařilo zrychlit růst provozního zisku a čistého zisku díky efektivnějšímu provozu celé společnosti,“ uvedl generální ředitel Terrence Valeski.


Výsledky mobilního operátora jsou podle dealera Reiffeisenbank Ivo Prokopa v souladu s očekáváním trhu a neměly žádnou odezvu při obchodování s akciemi mateřského Českého Telecomu.


V roce 2001 prudce rostlo využívání služeb s přidanou hodnotou. Zákazníci Eurotelu loni odeslali 1,2 miliardy krátkých textových zpráv, což představuje meziročně více než 100procentní nárůst. Eurotel loni získal od ČTÚ za 3,54 miliardy Kč jednu ze dvou udělených licencí na poskytování mobilních služeb 3. generace UMTS.


Konkurenční RadioMobil dosud finanční výsledky neoznámil, stejně jako Český Mobil. RadioMobil loni zvýšil počet zákazníků o 985.000 lidí na 2,85 miliónu, Český Mobil měl za tři čtvrtletí 780.000 klientů.


Majoritním vlastníkem Eurotelu je s 51procentním podílem Český Telecom. Zbytek drží americké konsorcium Atlantic West. To vedlo loni na podzim neúspěšná jednání o prodeji svého podílu Českému Telecomu.


Porovnání vybraných ukazatelů za rok 2000 a 2001 (miliardy Kč)



zdroj: Eurotel



2000


2001


čistý zisk (mld. Kč)


4,801


6,068



provozní zisk (mld. Kč)


10,036


13,250


výnosy (mld. Kč)


28,3


30,06


zákazníci
(mil. osob)


2,171


3,238


-čtk-



Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.