Budvar i Anheuser-Busch tvrdí, že vyhrály jeden a týž soud

6. 2. 2002 15:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Jako souboj PR vypadá poslední dobou informování o známkoprávních sporech pivovarů Budějovický Budvar a Anheuser-Busch. Podle tiskových zpráv jejich zastupujících public relations agentur jsou obě firmy vítězi.
Společnost Budějovický Budvar prostřednictvím své PR agentury ExMise PR vydala včera tiskovou zprávu informující o dalším úspěchu v soudních při o ochranné známky s americkým pivovarem Anheuser- Busch. Tisková zpráva začíná větami „Dánský Námořní a obchodní soud rozhodl ve prospěch Budějovického Budvaru“ a „Švédský Patentový soud nevyhověl námitkám společnosti Anheuser-Busch“
Podle Budvaru Kodaňský Námořní a obchodní soud nevyhověl žádosti AB, podle které by Budějovický Budvar ani jeho importér nesměli užívat slova a spojení Budějovický Budvar, Budějovický, Budvar a Budiwoyz v Dánsku v souvislosti s prodejem a dovozem piva. Zároveň však Budvar uvádí, že společnosti Anheuser-Busch se podařilo soudním rozhodnutím prosadit zákaz možnosti využívat jména Budweiser.
Dále zpráva uvádí, že na konci ledna uspěl Budějovický Budvar i na dalším skandinávském trhu, a to když Švédský Patentový soud zamítl odvolání společnosti AB, která podala námitky proti přihláškám ochranných známek „Budějovický Budvar logo“ a „Budějovický Budvar etiketa“. Tyto námitky byly odmítnuty jako neopodstatněné s odůvodněním, že napadené známky nejsou zaměnitelné se známkami AB, registrovanými v této zemi.
Budějovický Budvar upozorňuje i na svá vítězství v Německu, Portugalsku, Velké Británii, Švýcarsku, Jugoslávii, Řecku, Finsku a Pobaltských republikách.
Druhý den na uvedenou tiskovou zprávu zareagoval americký pivovar, který je u nás zastupován PR agenturou Mozaic. Jejich tisková zpráva pro změnu tvrdí, že český pivovar Budějovický Budvar akceptoval soudní rozhodnutí z října 2000, které pivovaru zabraňuje používat jméno Budweiser v Dánsku pro své pivo a uděluje exkluzivní práva ke značkám Budweiser a Bud americkému pivovaru Anheuser-Busch. Budvar tak stáhl své odvolání a zároveň musí zaplatit soudní výlohy v přepočtu ve výši 1 170500 Kč.
„Budvar se stále pokouší podávat své prohry jako výhry, což uvádí veřejnost v omyl,“ tvrdí Stephen J. Burrows, výkonný ředitel a prezident Anheuser-Busch International
Podobně ve Švédsku má podle zprávy z Mozaicu Anheuser-Busch práva ke značkám Budweiser a Bud. Švédský Odvolací patentový soud nedávno povolil Budvaru si v této zemi ponechat obchodní značku Budějovický Budvar.
Podle prohlášení AB uspěl jejich pivovar rovněž ve Finsku, Itálii a Španělsku kde, stejně jako v Dánsku, byl Budvar donucen přestat používat pro své pivo označení Budweiser a Bud na všech etiketách, obalech a v reklamě.
Na ohrazení společnosti Anheuser-Busch do třetice zareagoval generální ředitel Budějovického Budvaru Jiří Boček: „Reakce společnosti Anheuser-Busch (AB) mě nepřekvapuje. Není to poprvé, co pan S.J.Burrows překrucuje fakta a tím uvádí veřejnost v omyl. Do sporu v Dánsku vstoupila společnost AB jako žalobce ve snaze zastavit náš prodej pod značkou Budějovický Budvar. Pro nás je výsledek sporu jasný. Anheuser-Busch se svojí žalobou proti nám neuspěl. Budějovický Budvar může v Dánsku dále prodávat pivo pod značkou Budějovický Budvar a diskuzi o podružných detailech soudního rozhodnutí považujeme za absolutně zbytečnou.“

-bob-

Tisková zpráva Budějovického Budvaru:

Výrazné posílení pozice Budvaru ve Skandinávii

České Budějovice, 5. února 2002 – Budějovický Budvar uhájil svá další skandinávská obchodní teritoria před soudními útoky ze strany amerického obchodního konkurenta Anheuser-Busche (AB). Na dánský trh vstoupil Budějovický Budvar v roce 1997 s obchodní značkou Budějovický Budvar. Proti tomuto kroku reagovala společnost AB se snahou zastavit zde prodej budějovického piva. Žalovanou stranou byl kromě Budějovického Budvaru i importér-firma TheoBrands a/s. Kodaňský Námořní a obchodní soud nevyhověl žádosti AB, podle které by Budějovický Budvar ani jeho importér nesměli užívat slova a spojení Budějovický Budvar, Budějovický, Budvar a Budiwoyz v Dánsku v souvislosti s prodejem a dovozem piva. Dle petitu žaloby společnost Anheuser-Busch dále v soudním útoku žádala zrušení registrace ochranných známek Budějovického Budvaru. Společnosti Anheuser-Busch se podařilo soudním rozhodnutím prosadit jen zákaz možnosti využívat jména Budweiser. Rozhodnutí Námořního a obchodního soudu je finálním rozhodnutím.
„Importovaná piva tvoří 5,5% dánského pivního trhu, ale s průměrnou spotřebou 124 l na hlavu a vzhledem k rostoucímu podílu importovaných piv, jde o velmi zajímavé teritorium s dobrým potenciálem,“ říká obchodní manager Budějovického Budvaru Ing. Robert Chrt.
Na konci ledna uspěl Budějovický Budvar i na dalším skandinávském trhu. Švédský Patentový soud zamítl odvolání společnosti AB, která podala námitky proti přihláškám ochranných známek „Budějovický Budvar logo“ č. 3234271 a „Budějovický Budvar etiketa“ č. 323525. Tyto námitky byly odmítnuty jako neopodstatněné s odůvodněním, že napadené známky nejsou zaměnitelné se známkami AB, registrovanými v této zemi.
Na švédském trhu začal Budějovický Budvar obchodovat již v roce 1982. I přes snahy AB vytěsnit budějovické pivo z tohoto trhu zde kontinuálně pokračují prodeje pod značkou Budějovický Budvar.
„V rámci naší evropské obchodní strategie jde o významná vítězství, jejichž důsledkem je zklidnění podmínek pro obchod,“ sdělil obchodní manager Budějovického Budvaru Ing. Robert Chrt a dodal, „Budějovický Budvar je v Dánsku prodáván v prémiové kategorii a jen za poslední rok se nám zde podařilo navýšit prodej o 88% a to zejména díky našemu importérovi TheoBrands a/s, který úspěšně obchodoval i pod tlakem soudních jednání. Ve Švédsku prodáváme prostřednictvím státní monopolní distribuční sítě Systém Bolaget ve třídě Klas III, která zahrnuje silná piva s objemovým množstvím alkoholu okolo 5%. I přes hrozbu a tlak soudních ataků ze strany AB mají prodeje stoupající tendenci. Meziročně se nám zde podařilo navýšit prodej o 43%.“
Pivovar Budějovický Budvar má zaregistrováno na 380 ochranných známek ve více než 100 zemích světa. Se svým obchodním konkurentem, společností Anheuser-Busch, vede v současné době 40 soudních sporů a dalších více než 40 správních řízení před patentovými úřady. Kladné rozhodnutí v Litvě přichází po soudní výhře v Koreji a na Novém Zélandu v létě tohoto roku. Před tím zaznamenal Budvar úspěchy ve známkoprávních sporech také například v Německu, Portugalsku, Velké Británii, Švýcarsku, Jugoslávii, Řecku, Finsku a Pobaltských republikách.
V současné době exportuje Budějovický Budvar svůj prémiový ležák, který patří k absolutní světové špičce, do více než 60 zemí pěti světadílů, a je tak jedním z nejúspěšnějších reprezentantů České republiky v zahraničí. Po 62 letech se Budějovický Budvar rovněž vrátil na trh Spojených států amerických a Kanady, kam na základě nevýhodné a pod nátlakem uzavřené smlouvy z roku 1939 exportuje svůj proslulý ležák pod alternativním obchodním jménem Czechvar.
———————————————————————————————

Tisková zpráva Anheuser-Busch:

Český pivovar akceptoval porážku v Dánsku, společnosti Anheuser-Busch musí zaplatit odškodné

Budějovický Budvar stahuje odvolání a je mu zamezeno používání značek Budweiser a Bud

ST. LOUIS, 5. února 2002 – Český pivovar Budějovický Budvar akceptoval soudní rozhodnutí z října 2000, které pivovaru zabraňuje používat jméno Budweiser v Dánsku pro své pivo a uděluje exkluzivní práva ke značkám Budweiser a Bud americkému pivovaru Anheuser-Busch. Budvar stáhl své odvolání a bylo mu nařízeno zaplatit 200 000 dánských korun odškodného a 75 000 dánských korun za soudní výlohy (což celkem činí přibližně
1 170 500,- Kč).
„Těší nás, že Budvar přiznal, že máme v Dánsku výhradní práva ke značkám Budweiser a Bud,“ řekl Stephen J. Burrows, výkonný ředitel a prezident Anheuser-Busch International, Inc. „Díky tomuto rozhodnutí budou dánští konzumenti piva vědět, že když si objednají Budweiser, bude jim servírováno proslulé americké pivo. Budvar bude muset v Dánsku nyní prodávat pod jiným jménem.“
Předchozí rozhodnutí vydal Námořní a obchodní soud v Kodani. V tomto rozhodnutí jsou Budvaru ponechána práva na požívání jména Budějovický Budvar.
„Budvar se stále pokouší podávat své prohry jako výhry, což uvádí veřejnost v omyl,“ řekl Burrows. „Avšak soudní zápisy jsou jasné, naše práva ke značkám Budweiser a Bud v Dánsku jsou zajištěna.“
Ve Švédsku má Anheuser-Busch práva ke značkám Budweiser a Bud. Švédský Odvolací patentový soud nedávno povolil Budvaru si v této zemi ponechat obchodní značku Budějovický Budvar. Proti tomuto rozhodnutí je možné se odvolat.
-pokračování-
Rozhodnutí v Dánsku je jedno z několika soudních rozhodnutí ve prospěch společnosti Anheuser﷓Busch v pokračujícím sporu s Budvarem. Ty čítají výhry ve Finsku, Itálii a Španělsku kde, stejně jako v Dánsku, byl Budvar donucen přestat používat pro své pivo označení Budweiser a Bud na všech etiketách, obalech a v reklamě.
Anheuser-Busch byl také úspěšný při zrušení žaloby Budvaru, která se opírala o geografický původ značky piva (appelation of origin), v Rusku, Kazachstánu a Moldávii.
Anheuser-Busch poprvé použil jméno Budweiser v roce 1876 a zaregistroval si tuto značku o dva roky později. Budvar byl založen až v roce 1895.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení