Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Budějovický Budvar uhájil značku v Dánsku a ve Švédsku

Redakce MAM5. 2. 2002

Budějovický Budvar uhájil v Dánsku a ve Švédsku svá práva v soudních sporech se společností Anheuser-Busch. Ve prospěch Budějovického Budvaru rozhodly krátce po sobě Námořní a obchodní soud v Kodani a patentový soud ve Švédsku. O výsledcích sporů informoval obchodní manažer pivovaru Robert Chrt.
Na dánský trh vstoupil Budějovický Budvar v roce 1997 s obchodní značkou Budějovický Budvar. Americká společnost AB se prodej jeho piva snažila zastavit a vedle českobudějovického pivovaru žalovala také importéra, firmu TheoBrands. Námořní a obchodní soud žádosti AB, aby Budvar a importér nesměli v Dánsku užívat slova a spojení Budějovický Budvar, Budějovický, Budvar a Budiwoyz, nevyhověl. Toto rozhodnutí je konečné.
“Importovaná piva tvoří jen 5,5 procenta dánského trhu, ale s ohledem na průměrnou spotřebou 124 litrů na hlavu a také rostoucí podíl importovaných piv, jde o velmi zajímavé teritorium s dobrým potenciálem,” uvedl Chrt. AB žádal rovněž zrušení registrace ochranných známek Budějovického Budvaru v Dánsku. Podařilo se mu prosadit jen zákaz používání jména Budweiser.
Na konci ledna uspěl českobudějovický pivovar i ve Švédsku, kde patentový soud zamítl odvolání, jímž AB vznesl námitky proti přihláškám ochranných známek Budějovického Budvaru. Námitky byly odmítnuty jako neopodstatněné s odůvodněním, že napadené známky nejsou zaměnitelné se známkami AB.
Ve Švédsku, kde začal Budvar obchodovat v roce 1982, prodává své pivo prostřednictvím státní monopolní distribuční sítě ve třídě Klas III. Ta zahrnuje silná piva s objemovým množstvím alkoholu kolem pěti procent. V Dánsku se podle Chrta Budvar prodává v prémiové kategorii a růst prodeje zajišťuje především importér TheoBrands.
Budějovický Budvar má zaregistrováno na 380 ochranných známek ve více než 100 zemích světa. Se společností AB vede 40 soudních sporů a dalších více než 40 správních řízení před patentovými úřady.

-čtk-

×

Aviváže nakupují a používají především ženy. Ale jaké?

Starší článek

ČR loni vyrobila skoro 13 milionů párů obuvi

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: iStock

ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny

České televizi se podařilo získat práva na Evropskou ligu UEFA i nově ustavenou Evropskou konferenční ligu UEFA, a to až do roku 2024. Vlastní také práva…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202115. 4. 2021
Akce

Výsledky soutěže Shoproku: zvítězil lidl-shop.cz, uspěl 4camping.cz nebo Scuk

Nejpopulárnějším českým e-shopem podle hlasování zákazníků se stal Lidl-shop.cz. Tím nejkvalitnějším na základě recenzí a hodnocení, absolutním vítězem…
15. 4. 202115. 4. 2021
Média

Komunikační agentura Knowlimits uspěla v žebříčku RECMA

Pařížský institut zařadil v reportu Quali-pack Knowlimits na první místo mezi českými mediálními agenturami s hodnocením „high profile“. Díky uzavřeným…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více