Bertelsmann chce v roce 2006 zvýšit v ČR tržby na 150 miliónů Kč
Vydavatelství Bertelsmann Springer (BS) chce v roce 2006 v ČR zvýšit tržby na téměř 150 miliónů korun. Letos po akvizici motoristického vydavatelství Ehrlich 63 by měly tržby BS vzrůst na 100 miliónů korun a příští rok by měly činit asi 120 miliónů korun. Podle ředitele divize dopravních médií BS Milana Bohatce přitom zhruba 42 miliónů korun tržeb letos vytvoří tituly Ehrlich 63, dalších 40 miliónů korun odborná periodika BS a 20 miliónů korun pomůcky pro autoškoly.
V rámci akvizice firmy Ehrlich 63 získal BS tituly Supermoto a Supermoto Katalog, Autorating, Autofokus, Van & pick-up, Opel Magazín, LP magazín, Autosalon revue a Autotec revue. Doplnil tak své portfólio motoristických časopisů Trucker, Doprava a silnice, Doprava a cesty, Truck Katalogu a odborných titulů. BS také vydává učebnice a pomůcky pro autoškoly pod značkou Vogel.
Díky akvizici tak BS posílil svou pozici na trhu dopravních médií v ČR, kde je firma nyní podle obratu dvojkou trhu. Cílem BS je dosažení první pozice na trhu. BS přitom uvažuje o dalších akvizicích. Jedničkou trhu je nyní Axel Springer, jenž loni vstoupil do vydavatelství Automedia. Motoristický inzertní trh přitom představuje v ČR 1,02 miliardy korun, což je asi 18 procent inzerce tištěných médií.
Bertelsmann je s celosvětovým obratem 20,04 miliardy eur na čtvrté až páté pozici na světovém trhu. V účetním roce 2000/01 vykázal čistý zisk 0,97 miliardy eur. Skupinu tvoří například RTL Group, BMG či Gruner & Jahr.
-čtk-
Podobné zprávy
Budějovický Budvar si na média vybral Publicis Groupe

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly
