Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Tržby cestovních kanceláří loni vzrostly na 27 miliard Kč

Redakce MAM3. 1. 2002

Celkové tržby cestovních kanceláří a agentur za loňský rok se dají očekávat v rozsahu 26 až 27 miliard Kč, zatímco v roce 2000 to bylo 23,8 miliardy Kč, sdělil ředitel analytické firmy Mag Consulting Jaromír Beránek. Z toho tržby cestovních kanceláří byly 17,93 miliardy Kč a tržby cestovních agentur 5,85 miliardy Kč.
Letos se tržby cestovních kanceláří a agentur dají očekávat v rozsahu 27 až 30 miliard Kč, pokud se mezinárodní situace bude vyvíjet přijatelně a nenastanou mimořádně závažné mezinárodně politické a bezpečnostní konflikty, řekl Beránek. Meziročně by to znamenalo nárůst tržeb cestovních kanceláří a agentur o 9 až 13 procent.
Výdaje obyvatelstva na zahraniční cestovní ruch za loňský rok podle odhadů Mag Consulting činily od 50,5 do 51,5 miliardy korun, tedy zhruba o čtyři až šest procent víc než v roce 2000. Za tři čtvrtletí se přitom zvýšily podle údajů ČNB proti stejnému období 2000 o 6,4 procenta. Ve výdajích jsou zahrnuty i prostředky na nákup zboží v cizině, včetně dovážených osobních automobilů.
Důvodem vyšších výdajů na cestovní ruch je zlepšená ekonomická situace obyvatelstva. Loni turistiku ovlivnila především lepší ekonomická situace rodin a zvýšený zájem o cestování. Naopak negativní dopad měla zhoršená bezpečnost po teroristických útocích.
Cestovní ruch bude letos závislý na vývoji mezinárodní situace, na vývoji v Afghánistánu a na Blízkém Východě. U vzdálených destinací s použitím letecké dopravy a rizikových destinací se dá očekávat pokles zájmu. Z toho mohou profitovat relativně bezpečné destinace a země dosažitelné pozemní dopravou, kde by zájem českých turistů neměl klesnout.
Prodej zájezdů na letošní letní sezónu CK již zahájily. Dá se očekávat zvýšení zájmu o relativně levné zájezdy do Bulharska, rovněž zájem o Slovensko se navrací do dřívějších rozměrů, řekl Beránek. Hitem v následujících letech bude staronová destinace Rumunsko, dodal. Vliv na ceny může mít zpevňování kursu koruny.

-čtk-

×

UPC přestala bezdrátově vysílat, třetina klientů odešla

Starší článek

Šéf Seagramu v ČR marketingovým ředitelem Becherovky

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více