Sněmovna poslala zákon o regulaci reklamy do posledního čtení
Poslanecká sněmovna dnes do závěrečného čtení postoupila vládní novelu zákona o regulaci reklamy. Předloha usiluje o omezení reklamy na tabákové výrobky, na nadbytečné užívání léků a alkoholických nápojů. Sněmovna by měla předlohu schvalovat pravděpodobně příští týden.
Novela podle místopředsedy vlády Pavla Rychetského upravuje především klamavou a srovnávací reklamu, reklamu na léčivé přípravky, potraviny a kojeneckou výživu. Mimo rámec stanovený EU novela navíc podrobně reguluje reklamu na tabákové výrobky, kterou si v unii stanovují jednotlivé státy samostatně.
Novela vymezuje rovněž regulaci reklamy na zbraně a střelivo, kde chce omezit vliv reklamy na mládež. Regulace by se měla dotýkat rovněž zdravotnických výrobků, léků a alkoholických nápojů. Předloha se snaží také omezit reklamu na pornografické materiály a na násilné chování.
Princip předlohy již v prvním čtení kritizoval poslanec ODS Jiří Payne. Prohlásil, že přijetím takového restriktivního zákona se podstata problému alkoholismu či drog nikdy nevyřeší. “Představa, že zakážeme dělat reklamu na léky a lidé přestanou brát prášky na spaní, je naivní,” prohlásil Payne.
Lidovecký poslanec Josef Janeček prohlásil, že zákon je zejména v pasážích o omezení reklamy na tabákové výrobky protievropský, protiliberální a asociální. Vznesl proto několik pozměňovacích návrhů, které reklamu na kuřivo zpřísňují.
-čtk-
Podobné zprávy
Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?
V marketingu se více soustředíme na značku
