Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Sněmovna poslala zákon o regulaci reklamy do posledního čtení

Redakce MAM29. 1. 2002

Poslanecká sněmovna dnes do závěrečného čtení postoupila vládní novelu zákona o regulaci reklamy. Předloha usiluje o omezení reklamy na tabákové výrobky, na nadbytečné užívání léků a alkoholických nápojů. Sněmovna by měla předlohu schvalovat pravděpodobně příští týden.
Novela podle místopředsedy vlády Pavla Rychetského upravuje především klamavou a srovnávací reklamu, reklamu na  léčivé přípravky, potraviny a kojeneckou výživu. Mimo rámec stanovený EU novela navíc podrobně reguluje reklamu na tabákové výrobky, kterou si v unii stanovují jednotlivé státy samostatně.
Novela vymezuje rovněž regulaci reklamy na zbraně a střelivo, kde chce omezit vliv reklamy na mládež. Regulace by se měla dotýkat rovněž zdravotnických výrobků, léků a alkoholických nápojů. Předloha se snaží také omezit reklamu na pornografické materiály a na násilné chování.
Princip předlohy již v prvním čtení kritizoval poslanec ODS Jiří Payne. Prohlásil, že přijetím takového restriktivního zákona se podstata problému alkoholismu či drog nikdy nevyřeší. “Představa, že zakážeme dělat reklamu na léky a lidé přestanou brát prášky na spaní, je naivní,” prohlásil Payne.
Lidovecký poslanec Josef Janeček prohlásil, že zákon je zejména v pasážích o omezení reklamy na tabákové výrobky protievropský, protiliberální a asociální. Vznesl proto několik pozměňovacích návrhů, které reklamu na kuřivo zpřísňují.

-čtk-

×

BigMedia rozsvítila citylighty u hypermarketů

Starší článek

Zástupci RFE/RL po schůzi s Kavanem vyjádřili ochotu ke stěhování

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Pxhere.com

Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?

Jak si čtenáři tištěného MAM č. 14 mohli přečíst už v úterý 6. dubna, většina oslovených televizních manažerek a manažerů očekává změny na poli…
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

Bez jasné online strategie se necháváte smýkat chaosem

Význam online aktivit pro firmy dramaticky roste a zapojení do internetového světa může být otázkou přežití. Bohužel s překotným růstem bývají spojené i…
10. 4. 20218. 4. 2021
Média

Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové

Ve čtvrtek 8. dubna 2021 se na pozvání generálního ředitele Českého rozhlasu Reného Zavorala sešla Etická komise Českého rozhlasu doplněná o nové členy:…
9. 4. 20219. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R
Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více