Přibáň odchází z rady ČTK, aby nezpochybnil nezávislost agentury

31. 1. 2002 17:01

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Bývalý předseda Rady České tiskové kanceláře Martin Přibáň dnes oznámil, že rezignuje i na členství v Radě ČTK. Přibáň, kterého do rady nominovala Unie svobody, odstoupí 7. února. Předsedou rady byl do 24. ledna.
Rozhodl se tak proto, že v červnových volbách kandiduje za čtyřkoalici do Poslanecké sněmovny a mohl by tak, jak soudí, dát některým politikům záminku ke zpochybňování nezávislosti agentury. Oznámil, že dnes o svém rozhodnutí dopisem informoval předsedu Poslanecké sněmovny Václava Klause (ODS).
Přibáň v prohlášení sdělil, že se ho osobně dotklo srovnání s Petrem Štěpánkem (ODS), který je členem Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Štěpánek byl kritizován za to, že jako člen rady kandidoval v roce 2000 do Senátu.
„Své funkce v radě ČTK jsem nikdy nevyužil ve prospěch strany, jejímž jsem členem, svého členství v Unii svobody jsem nikdy nevyužil při práci v radě ČTK,“ uvedl Přibáň.
K odstoupení z funkce předsedy Rady ČTK se rozhodl loni na podzim, když souhlasil s kandidaturou do sněmovny. Radu chtěl opustit, až budou podány kandidátní listiny. Informoval o tom již loni v prosinci členy rady a generálního ředitele ČTK. „Není tedy pravda, že jsem k tomuto kroku dospěl až pod tlakem médií,“ uvedl Přibáň.
Novým předsedou rady ČTK byl 24. ledna zvolen devětapadesátiletý Pavel Augusta (ODS). Funkce se ujme 1. února. Po svém zvolení řekl, že hlavním úkolem rady zůstává příprava transformace veřejnoprávní tiskové agentury.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.