Přechod na euro se projevil nárůstem bezhotovostních plateb
Platební karty Europay (Eurocard-MasterCard, Maestro a Cirrus) během prvního dne nového roku zaznamenaly rekordní počty výběrů hotovosti z bankomatů a platebních transakcí ve 12 zemích eurozóny, kde spotřebitelé využívali své karty jako nejsnadnější způsob placení v nové světové měně.
Zatímco loňského 1.ledna zaznamenaly výběry hotovosti z evropských bankomatů nárůst o 146 % na celkových 492 340 transakcí, sahali spotřebitelé při placení svých novoročních oslav v eurech (např. účty v restauracích a hotelech) tentokrát raději přímo ke kreditním kartám Eurocard-MasterCarda k debetním kartám Maestro. Po celé Evropě bylo autorizováno 740 280 plateb kartami MasterCard a Maestro, což oproti témuž dni před rokem představuje nárůst o 20 %.
Veřejný význam přechodu na novou měnu podtrhla reklamní kampaň na kreditní i debetní značky Eurocard-MasterCard a Maestro s heslem „K nezaplacení!“. Tisková a billboardová kampaň, která přišla na několik milionů eur, byla zahájena loni v prosinci a zaměřovala se na představení platební karty jako nejsnáze dostupné, lehce použitelné kapesní směnárny na euro.
-bob-
Podobné zprávy
Budějovický Budvar si na média vybral Publicis Groupe

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly
