Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Napster je opět na internetu, ovšem v okleštěné podobě

Redakce MAM10. 1. 2002

Po přestávce vynucené loni v červnu americkým soudem zahájila společnost Napster Inc. na internetu zkušební provoz nové programové verze pro sdílení hudebních nahrávek. Napster stále čelí obžalobě z porušování autorských práv, protože umožňovala sdílení a kopírování hudby pro milióny zájemců po celém světě.
V době největšího rozmachu používalo měsíčně deset miliónů lidí speciální software, který umožňoval sdílení a stahování hudby z počítače do počítače zadarmo ve formátu MP3 s možností snadného vypálení na kompaktní disky. Pro nynější zkušební provoz bylo vybráno 20 tisíc zájemců, kteří budou mít k dispozici kolem sta tisíce skladeb, což je mnohem méně než v předchozí době.
Na plný výkon přístupný všem zájemcům má Naspter najet až koncem března. Bude založen na předplatném. Výkonný ředitel Konrad Hilbers očekává, že do té doby uzavře smlouvy i s pěti velkými hudebními nakladatelstvími, která vedou s Napsterem soudní spor o zneužití autorských práv. Napster má nyní smlouvy pouze s malými hudebními vydavatelstvími, což se odráží na chudé hudební nabídce.
Nová verze napsterovského programu je stejně přátelská vůči uživatelům a je stále založena na možnosti sdílení hudebních skladeb mezi počítači, ale nový program brání vyhledávání písní, které jsou chráněny autorským zákonem. Mnoho skladeb bude elektronicky uzamčeno proti kopírování či přehrávání bez zaplacení předplatného a proti vypalování na kompaktní disky.

-čtk-

×

První kampaň British Airways po 11. září

Starší článek

Zákon o ČRo projedná Sněmovna na konci ledna

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere

Zájem o hry na vzestupu. Jak jej využít?

Tuzemská herní vývojářská studia mají za sebou rekordní rok. Za pandemie lidé hledající zábavu hrají více, jaké příležitosti to inzerentům i tvůrcům nabízí?
11. 4. 202111. 4. 2021
Média

Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?

Jak si čtenáři tištěného MAM č. 14 mohli přečíst už v úterý 6. dubna, většina oslovených televizních manažerek a manažerů očekává změny na poli…
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.
10. 4. 202111. 4. 2021
Marketing

Bez jasné online strategie se necháváte smýkat chaosem

Význam online aktivit pro firmy dramaticky roste a zapojení do internetového světa může být otázkou přežití. Bohužel s překotným růstem bývají spojené i…
10. 4. 20218. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R
Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více