Mag Consulting: Letní turistická sezóna bude úspěšná jako loni
Letní turistická sezóna bude letos pravděpodobně stejně úspěšná jako v loňském roce. Podle ředitele analytické společnosti Mag Consulting Jaromíra Beránka totiž sílí domácí cestovní ruch a lze očekávat opět silné výjezdy do Chorvatska, Itálie a ostatních přímořských destinací. Teroristické útoky by neměly mít vliv ani na tradiční letní arabské turistické destinace, jako je Turecko a Tunisko.
V domácím cestovním ruchu Mag Consulting letos očekává růst počtu prázdninových pobytů o pět až šest procent. Firma přitom odhaduje, že loni dovolenou v ČR mimo své bydliště trávilo asi 5,6 miliónu občanů včetně dětí, což bylo o 5,5 procenta více než v roce 2000.
Do zahraničí by na dovolenou mohlo letos vycestovat až 3,2 miliónu lidí, zatímco loni to byly podle odhadů Mag Consulting téměř tři milióny osob. V roce 2001 výjezdová turistika vzrostla i vůči silnému roku 2000 o zhruba pět procent.
Na objem prostředků, které lidé vloží do cestovního ruchu, by mělo mít pozitivní vliv zvýšení platů ve státní správě o 11 procent od března. Do cestovního ruchu by mohla směřovat také část prostředků, které obdržely oběti nacismu jako odškodnění. Podle Beránka totiž mnoho odškodněných daruje získané prostředky svým dětem a především vnoučatům, které je často hodlají využít na cestování.
U příjezdů cizinců do ČR, které loni v závěru roku mírně snížil výpadek americké a japonské klientely po teroristických útocích v USA, Mag Consulting čeká v letošním roce růst. Se začátkem letní sezóny by totiž podle Beránka měly negativní dopady terorismu na celosvětový cestovní ruch odeznít.
Loni podle odhadů navštívilo ČR asi osm miliónů cizinců, kteří v ČR alespoň jednou přespali, což by představovalo meziroční růst asi o devět procent. Letos Mag Consulting očekává další nárůst o zhruba 2,5 procenta. Zvýšení tedy nebude tak razantní jako v roce 2001 kvůli ekonomickému ochlazení v západní Evropě. Letos by do ČR mělo přijet až 8,2 miliónů zahraničních turistů.
-čtk-
Podobné zprávy
ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny
Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň
Výsledky soutěže Shoproku: zvítězil lidl-shop.cz, uspěl 4camping.cz nebo Scuk
