Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Lékaři požadují úplný zákaz reklamy na tabák

Redakce MAM28. 1. 2002

Kouření je v České republice příčinou každého pátého úmrtí a u kuřáků dokonce každého druhého. Česká lékařská společnost Jana Evangelisty Purkyně proto požaduje zákaz veškeré reklamy na tabákové výrobky mimo místo prodeje, řekl její člen Václav Janoušek.
Výrobci cigaret by neměli sponzorovat různé akce a mělo by být zakázáno také používání loga tabákových výrobků pro jiné zboží. Reklamu na tabákové produkty upravuje novela zákona o reklamě, o níž bude na nadcházejícím zasedání jednat sněmovna. Návrh ministerstva průmyslu a obchodu ale reklamu na cigarety výrazně neomezuje.
Podle Evy Králíkové z 1. Lékařské fakulty Univerzity Karlovy reklama nejvíce ovlivňuje děti ve věku 12 až 13 let a většina kuřáků začíná kouřit ve věku 13 až 14 let. Králíková připomněla, že země Evropské unie se chystají přistoupit k zákazu reklamy tabákových výrobků. V některých státech již zákaz platí.
Kardiolog Jaromír Hradec uvedl, že kouření je hlavním ovlivnitelným rizikovým faktorem srdečně-cévního onemocnění, která jsou příčinou více než poloviny úmrtí. Pokud pacient po infarktu přestane kouřit, sníží riziko dalšího infarktu o 40 procent.
Počet vykouřených cigaret významně ovlivňuje také vznik rakoviny. Podle Evy Sedláčkové z Onkologické společnosti je v České republice hlášeno ročně 60.000 nových případů zhoubných nádorů, třetina z nich je důsledkem kouření. V případě rakoviny plic představují cigarety dokonce devadesátiprocentní riziko. Sedláčková přirovnala reklamu na tabák k reklamě na požívání jedovatých hub. Rozdíl je v tom, že jedovatost tabáku se projeví až po letech.

-čtk-

×

Prima TV pokryla signálem oblast Starého Brna a Výstaviště

Starší článek

Nové knihy budou součástí Literárních novin

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter
Foto: Radana Čechová

Každý si myslí, že v práci jen hraju hry

Společenské hry jsou jedním z mála segmentů trhu, kterému se dařilo, říká Pavel Prachař z Mindoku
19. 4. 202115. 4. 2021
Newsletter

KOMENTÁŘ: Značky a jejich politický engagement

Před pár dny vypukla v mé sociální bublině zajímavá debata kolem postu Davida Navrátila z České spořitelny, který poukazoval na průzkum od Deloitte…
19. 4. 202118. 4. 2021
Newsletter

Jarní kampaň Zoot: „I bez retuší vám to sluší“

Český e-shop s módou Zoot v aktuální jarní kampani slibuje zákazníkům vypadat dobře i v reálném světě. Naráží tím na často vyumělkovaný a retušovaný vzhled…
19. 4. 202118. 4. 2021
Marketing

Prostor, který vydělává a spojuje

Když je obsah atraktivní, lidem už na jeho původu tolik nezáleží. Čeští obchodníci díky vlastním médiím získávají věrnější zákazníky.
19. 4. 202118. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

DDB Prague posiluje kreativu a digitál
Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více