Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Globální trh osobních počítačů loni klesl poprvé od roku 1985

Redakce MAM18. 1. 2002

Světový prodej osobních počítačů za celý loňský rok klesl o 4,6 procenta na zhruba 128 miliónů a tento trh tak zaznamenal první propad od roku 1985. Uvedla to v noci na dnešek americká výzkumná firma Gartner Dataquest.
V prvním čtvrtletí tohoto roku by měl pokles pokračovat tempem asi čtyři procenta. Za celý rok však Gartner čeká oživení a celkový čtyřprocentní růst.
Výrazný byl loni pokles amerického trhu, zachváceného ekonomickou recesí. Prodej počítačů zde klesl o 11,1 procenta na 43,8 miliónu. “Hospodářské podmínky v kombinaci s nasycením rozvinutých trhů dále vyvíjely tlak na růstová tempa trhu PC,” uvedl ve zprávě viceprezident Gartner Dataquest Charles Smulders.
Firma IDC, konkurent Gartner, poskytla podrobnější pohled na vývoj čtvrtého čtvrtletí. Prodej počítačů v tomto období klesl meziročně o 6,7 procenta na 34,2 miliónu, proti třetímu čtvrtletí však byl vyšší o 16,9 procenta. Růst za čtvrtletí tak byl blízko běžnému tempu 20 procent, což je podle IDC známka toho, že se věci vracejí do svých kolejí.
Jediným výrobcem, kterému se meziročně podařilo zvýšit prodej jak v USA, tak globálně, byla světová jednička Dell Computer. Firma prodala 3,0 miliónu počítačů proti předchozím 2,7 miliónu a podíl na americkém trhu zvýšila o pět procentních bodů na 27,5 procenta. Na druhém místě s 12,7 procenta trhu byl Compaq Computer, následovaly Hewlett-Packard, Gateway a IBM.

-čtk-

×

Monu povede Kees Van der Kolk

Starší článek

V Číně je 145 miliónů majitelů mobilních telefonů

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Prazdroj má v kampani Robbieho Williamse. Originál prý nic nepřebije, říkají pivovary

Hvězdou nového globálního spotu Plzeňského Prazdroje je vedle orosené sklenice piva britský zpěvák Robbie Williams. „Oba jsou ikonické originály a…
18. 4. 202118. 4. 2021
Lidé

DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Lluis Rotger je nový expriential creative lead, Christophe Wechsler senior art director, Jiří Kirchner senior copywrighter a Ivan Krajčovič digitální stratég.
17. 4. 202117. 4. 2021
Marketing

Kultura si strategii maže na chleba

Nejde jen o oblékání, firemní kultura musí především pomáhat k vyšší výkonnosti byznysu, říká Pavel Kuhn ze společnosti Kogi Con.
17. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více