Do francouzských kin přišlo loni 185 miliónů lidí

7. 1. 2002 09:01

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Ležák Gambrinus 12 se představuje s kampaní „Zralci na chmelu“

Ze stínu desítky vystupuje ležák Gambrinusu s kampaní od agentury McCann Prague a spoty od Boogie Films.

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Do francouzských kin přišlo loni téměř 185 miliónů diváků, tedy o celých 11,4 procenta více než v roce 2000. Podle údajů Národního střediska pro kinematografii (CNC) byla také v prosinci zaznamenána rekordní měsíční návštěvnost 23 miliónů diváků, tedy o 30 procent více než před rokem.
O dobrém zdraví francouzského filmu svědčí podle CNC i to, že tuzemská produkce se na návštěvnosti podílela 41 procenty oproti 28,5 procenta před rokem. Podíl amerických filmů na americkém trhu naopak poklesl z 62,2 na 50 procent.
Na deset francouzských filmů přišly více než dva milióny lidí, na dalších deset jeden až dva milióny a na 11 půl miliónu až milión diváků. V čele žebříčku stojí s více než osmi milióny návštěvníky „Amélie z Montmartru“ před pokračováním úspěšné komedie „La Vérité si je mens! 2“ (I kdybych lhal, mluvím pravdu). Na dalších místech jsou komedie „Le Placard“, která byla v ČR uváděna jako „Kondomedie“, dobrodružný velkofilm „Bratrstvo vlků“ a film o partě teenagerů z pařížských předměstí „Yamakasi, les samourais des temps modernes“ (Yamakasi, moderní samurajové).

-čtk-

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení