Čtvrtý největší výrobce cigaret chce expandovat do Turecka

23. 1. 2002 17:01

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Čtvrtý největší výrobce cigaret na světě Reemtsma učinil nabídku na převzetí tureckého tabákového monopolu Tekel. Pokud by nabídka byla úspěšná, tržby Reemtsmy by se zdvojnásobily na více než pět miliard eur a tržní hodnota společnosti by vzrostla na šest miliard eur. Informoval o tom německý list Handelsblatt s odvoláním na zdroje z německé společnosti.
Reemtsma se odmítla ke zprávě vyjádřit. Majitelem Reemtsmy je německý výrobce kávy Tchibo. Zdroje z odvětví minulý týden informovaly agenturu Reuters, že Tchibo chce do konce března najít zájemce, který by Reemtsmu koupil. Ve hře však také zůstává možnost, že akcie Reemtsmy budou uvedeny na trh. Tchibo již v říjnu informovala, že připravuje primární nabídku akcií tabákové společnosti. Tchibo Holding chce použít zisk z prodeje na zvýšení podílu ve firmě Beiersdorf.
Na počátku tohoto měsíce schválil turecký parlament kontroverzní zákon o reformě v tabákovém odvětví, jehož cílem je snížit dotace pro pěstitele, otevřít trh zahraničním investicím a případně privatizovat tabákový monopol. Tento zákon vyvolal v zemi vlnu nevole, hlavně mezi farmáři. Podle tureckého ministerstva pro privatizaci akumulovaná ztráta Tekelu v listopadu přesáhla 1,3 miliardy amerických dolarů. Příčinou tohoto stavu je hlavně povinný odkup tabáku, který je vyšší, než společnost potřebuje.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.