Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Český Alcatel se rozhodl promluvit

Redakce MAM10. 1. 2002

Společnost Alcatel se rozhodla změnit obvyklou strategii prodejců mobilních telefonů na českém trhu nesdělovat údaje o prodejích jakož i další informace a jako první oznámila nejen své celkové a produktové prodeje v minulých letech, ale podrobně informovala i o výzkumu „Brand Image Study“, který si nechala vypracovat.

Z informací společnosti vyplývá, že v roce 1999 prodala v ČR 300 tisíc mobilních telefonů, o rok později již 580 tisíc kusů a v loňském roce to bylo půl milionu přístrojů. Většina prodejů se v minulosti realizovala v nejlevnějším segmentu, ale se zásadní inovací modelové řady Alcatelu se začala společnost prosazovat i v segmentu manažerských telefonů. Přestože o prodejích svých konkurentů nehovoří, řadí si v počtu prodaných kusů na druhé místo za značku Nokia, celosvětově pak Alcatelu náleží místo šesté.
K základním závěrům Brand Image Study v roce 2000, jehož se účastnila tisícovka respondentů ve věku 15 – 50 let, kteří odpovídali na 50 otázek, patřilo zjištění, že značka Alcatel má image levného telefonu, jehož uživatelé se rekrutují z nejmladších věkové kategorie do 20 let a celková znalost značky je nízká. Naproti tomu jedinou homogenní značkou na trhu byla v té době Nokia.
Na základě zjištění výzkumu se Česká republika podílí na tvorbě koncepce marketingové komunikace pro celou Evropu. V loňském roce pak Alcatel zněkolikanásobil mediální výdaje, čímž si spolu s Nokií a Siemensem „vysloužil“ výrazný nárůst ve spontánní znalosti značek, ale ze zjišťovaných údajů pro značku Alcatel došlo i k dalším pozitivním posunům ve vnímání této značky, takže dnes je tato značka spotřebiteli posuzována jako levná ale kvalitní, využívaná k soukromým účelům, dostupná, celkově rozšířená a na rozdíl od minulosti se k ní nyní přiklánějí i muži.
Z výzkumu rovněž vyplývá, že hlavním faktorem rozhodování o koupi nového mobilního telefonu je výhodná cena (31 %) a technické parametry nového modelu (29 %). Mezi nejvíce preferovanými telefony při plánovaném nákupu vede Nokia (28 %), následuje Alcatel (10 %) a Motorola (7 %).

-bob-

×

Prodej aut loni stoupl na 152 141, stále vede Škoda

Starší článek

Leagas Delaney ztrácí klienta za klientem, naposledy Adidas

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více