Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Češi častěji jedí sýry, ročně spotřebují 10,5 kg tvrdého sýra

Redakce MAM23. 1. 2002

Češi v posledních letech konzumují stále více sýrů. V současnosti ročně každý sní v průměru 10,5 kilogramů tvrdého či polotvrdého sýra. V Evropské unii je spotřeba těchto výrobků o sto procent vyšší, informoval ředitel Českomoravského svazu mlékárenského (ČMM) Michal Němec.
Podle Vladimíra Filipa z Vysoké školy chemicko-technologické Češi dávají přednost levnějším sýrům eidamského typu. Anglosasové například mají raději sýry typu čedar. Vysokojakostní sýry se do ČR spíše dovážejí.
Němec uvedl, že v ČR se spotřeba mléka snížila po roce 1989 pod 200 litrů na jednoho občana. V posledních letech se však opět zvyšuje. V roce 2000 připadlo na osobu 214 litrů mléka. Zvyšující se spotřeba mléka souvisí podle Němce právě s rostoucí oblibou sýrů. Na výrobu jednoho kilogramu tvrdého sýra je třeba zhruba deset litrů mléka.
Kvalitu tvrdých, polotvrdých a plísňových sýrů v úterý hodnotili odborníci i zástupci laiků na celostátní přehlídce, kterou každoročně pořádá Ústav technologie mléka, VŠCHT, ČMM a Česká společnost chemická. Přehlídky se zúčastnilo 81 českých a deset zahraničních sýrů. Mezi pěti sýry, které získaly ohodnocení “výborný”, měly největší zastoupení sýry eidamského typu.

-čtk-

×

Čtvrtý největší výrobce cigaret chce expandovat do Turecka

Starší článek

CME: Železného dluh vůči CME nijak nesouvisí s CET 21

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: Dentsu

Další odchod z Dentsu. Vedení skupiny opouští Lenka Auerová

Krátce poté, co se z agentury Adexpres rozhodl odejít její zakladatel a managing director Jan Galgonek, opouští agenturu rovněž její provozní ředitelka…
13. 4. 202113. 4. 2021
Média

Konference Digimedia se přesouvá na září

Kvůli pandemii a prodlevě v očkování se konference o rozhlasové a televizní digitalizaci a mobilní komunikaci posouvá z 10. června na 22. září.
12. 4. 202112. 4. 2021
Marketing

Agresivitu za volantem pomůže odnaučit série videí s komikem Tigranem Hovakimyanem

Mladí řidiči jsou na silnicích až 2,5 krát rizikovější. Každý pátý majitel auta ve věku 18 let způsobí nehodu. V kampani proti agresivitě za volantem proto…
12. 4. 202112. 4. 2021
Marketing

Nestlé představuje přírodní kakao v kampani od MSL

Online komunikace zaměřená na tradiční i přírodní kakao poběží až do letošních Vánoc. Probíhá na Instagramu a blogu influencerky Markéty Marešové.
12. 4. 202112. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Michaela Lelková vede brand marketing Zoot. Do e-shopu přišla z Ikea ČR
Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více