Ceny za internetové bankovnictví se v bankách značně liší

20. 1. 2002 17:01

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Výrazný nárůst nabídky internetového bankovnictví v minulém roce rozšířil možnosti obsluhy účtu přes internet do většiny domácích bank. V bankách zatím zůstávají poměrně výrazné rozdíly v ceně služby, která se pohybuje od nuly po více než tisíc korun ročně.
Například u České spořitelny prodražuje zřízení internetového bankovnictví jednorázová platba za pořízení autentizačního kalkulátoru ve výši téměř 950 korun. Naopak měsíční poplatek za vedení internetového bankovnictví je ve spořitelně jeden z nejnižších a činí deset korun.
Za kalkulátor se platí rovněž v ČSOB, kde je však k mání pouze za 100 korun. ČSOB zatím nabízí internet zdarma, jeho zřízení je však momentálně možné pouze zhruba na 30 pobočkách z celkových asi dvou set.
Služby pouze prostřednictvím alternativních kanálů nabízí eBanka. Zde klient získá první tzv. osobní elektronický klíč zdarma, za každý další platí 40 Kč. Měsíční poplatek za přístup k účtu pomocí klíče dosahuje 85 korun.
V ostatních bankách se za kalkulátor neplatí nebo není potřebný, banky však mají vyšší poplatky za měsíční správu internetového účtu. Ty se pohybují od 30 korun měsíčně u GE Capital Bank až po sto korun u Union Banky. Zcela zdarma je internetové bankovnictví u Živnostenské banky.
Rozdíly jsou rovněž ve využití GSM či telefonního bankovnictví. Zatímco u telefonního bankovnictví v GE Capital či ČSOB klienti nic neplatí, v Raiffeisenbank, Živnostenské bance či Komerční bance stojí tato služba zhruba 50 korun měsíčně, tedy 600 korun ročně.
Za ovládání účtu přes mobilní telefon se neplatí v Poštovní spořitelně, v České spořitelně je poplatek pět korun měsíčně. Nejdražší je se 60 korunami měsíčně ČSOB.
Banky se přitom snaží klienty k používání nových distribučních kanálů přimět zdražením některých operací na přepážkách, například platebních příkazů. Poplatky za jednotlivé transakce prováděné přes telefon či internet jsou tak výrazně nižší. Slevy zákazníci získají rovněž v případě, pokud současně s internetem využívají i telefonní nebo GSM bankovnictví.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.