Guvernér chce přítáhnout filmaře zpět do Hollywoodu, mj. z České republiky

15. 1. 2002 10:01

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Kalifornský guvernér Gray Davis chce podat pomocnou ruku hollywoodským studiím, aby zabránil levnějšímu natáčení filmů a televizních seriálů v cizině, zejména v Kanadě, ale také v například v České republice. V návrhu rozpočtu na příští rok připravuje jeho administrativa pro hollywoodské producenty daňové úlevy, které mají činit v letech 2004 až 2006 asi 230 miliónů dolarů.
Celková daňová úleva dosahuje zhruba ceny jednoho výpravného hollywoodského snímku a není podle odborníků nějakou masovou pomocí velkoproducentům. Jejich snímky jsou většinou kasovními trháky a vložené peníze získají hravě zpět. Proto se mají daňové škrty týkat jen nízkorozpočtových snímků do deseti miliónů dolarů, jejichž producenti odcházejí za levnějšími náklady do ciziny nejvíce.
Státní pomoc přivítaly hollywoodské odbory sdružující kolem 50.000 pracovníků v technických a produkčních službách. Proti se postavili senátoři. Předseda rozpočtového výboru kalifornského Senátu Steve Peace, který sám vlastní produkční společnost, se vyslovil pro paušální a nikoli výběrové snížení daní. Předseda Senátu John Burton prohlásil: „V době, kdy guvernér navrhuje snížení státní pomoci chudým, mi takový návrh vyrazil dech.“

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.