Napster je opět na internetu, ovšem v okleštěné podobě

10. 1. 2002 17:01

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Po přestávce vynucené loni v červnu americkým soudem zahájila společnost Napster Inc. na internetu zkušební provoz nové programové verze pro sdílení hudebních nahrávek. Napster stále čelí obžalobě z porušování autorských práv, protože umožňovala sdílení a kopírování hudby pro milióny zájemců po celém světě.
V době největšího rozmachu používalo měsíčně deset miliónů lidí speciální software, který umožňoval sdílení a stahování hudby z počítače do počítače zadarmo ve formátu MP3 s možností snadného vypálení na kompaktní disky. Pro nynější zkušební provoz bylo vybráno 20 tisíc zájemců, kteří budou mít k dispozici kolem sta tisíce skladeb, což je mnohem méně než v předchozí době.
Na plný výkon přístupný všem zájemcům má Naspter najet až koncem března. Bude založen na předplatném. Výkonný ředitel Konrad Hilbers očekává, že do té doby uzavře smlouvy i s pěti velkými hudebními nakladatelstvími, která vedou s Napsterem soudní spor o zneužití autorských práv. Napster má nyní smlouvy pouze s malými hudebními vydavatelstvími, což se odráží na chudé hudební nabídce.
Nová verze napsterovského programu je stejně přátelská vůči uživatelům a je stále založena na možnosti sdílení hudebních skladeb mezi počítači, ale nový program brání vyhledávání písní, které jsou chráněny autorským zákonem. Mnoho skladeb bude elektronicky uzamčeno proti kopírování či přehrávání bez zaplacení předplatného a proti vypalování na kompaktní disky.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.