Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Český Alcatel se rozhodl promluvit

Externí autor10. 1. 2002

Společnost Alcatel se rozhodla změnit obvyklou strategii prodejců mobilních telefonů na českém trhu nesdělovat údaje o prodejích jakož i další informace a jako první oznámila nejen své celkové a produktové prodeje v minulých letech, ale podrobně informovala i o výzkumu „Brand Image Study“, který si nechala vypracovat.

Z informací společnosti vyplývá, že v roce 1999 prodala v ČR 300 tisíc mobilních telefonů, o rok později již 580 tisíc kusů a v loňském roce to bylo půl milionu přístrojů. Většina prodejů se v minulosti realizovala v nejlevnějším segmentu, ale se zásadní inovací modelové řady Alcatelu se začala společnost prosazovat i v segmentu manažerských telefonů. Přestože o prodejích svých konkurentů nehovoří, řadí si v počtu prodaných kusů na druhé místo za značku Nokia, celosvětově pak Alcatelu náleží místo šesté.
K základním závěrům Brand Image Study v roce 2000, jehož se účastnila tisícovka respondentů ve věku 15 – 50 let, kteří odpovídali na 50 otázek, patřilo zjištění, že značka Alcatel má image levného telefonu, jehož uživatelé se rekrutují z nejmladších věkové kategorie do 20 let a celková znalost značky je nízká. Naproti tomu jedinou homogenní značkou na trhu byla v té době Nokia.
Na základě zjištění výzkumu se Česká republika podílí na tvorbě koncepce marketingové komunikace pro celou Evropu. V loňském roce pak Alcatel zněkolikanásobil mediální výdaje, čímž si spolu s Nokií a Siemensem „vysloužil“ výrazný nárůst ve spontánní znalosti značek, ale ze zjišťovaných údajů pro značku Alcatel došlo i k dalším pozitivním posunům ve vnímání této značky, takže dnes je tato značka spotřebiteli posuzována jako levná ale kvalitní, využívaná k soukromým účelům, dostupná, celkově rozšířená a na rozdíl od minulosti se k ní nyní přiklánějí i muži.
Z výzkumu rovněž vyplývá, že hlavním faktorem rozhodování o koupi nového mobilního telefonu je výhodná cena (31 %) a technické parametry nového modelu (29 %). Mezi nejvíce preferovanými telefony při plánovaném nákupu vede Nokia (28 %), následuje Alcatel (10 %) a Motorola (7 %).

-bob-

×

Prodej aut loni stoupl na 152 141, stále vede Škoda

Starší článek

Leagas Delaney ztrácí klienta za klientem, naposledy Adidas

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Mattoni

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Média

Přímý přenos pohřbu prince Philipa poběží na Nově, CNN Prima News i v ČT24

V sobotu 17. dubna se uskuteční pohřeb Jeho královské Výsosti Prince Philipa, vévody z Edinburghu. Televize Nova tak od 15:20 zařazuje do vysílání přímý…
16. 4. 202116. 4. 2021
Sport

ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny

České televizi se podařilo získat práva na Evropskou ligu UEFA i nově ustavenou Evropskou konferenční ligu UEFA, a to až do roku 2024. Vlastní také práva…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více