Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Český Alcatel se rozhodl promluvit

Externí autor10. 1. 2002

Společnost Alcatel se rozhodla změnit obvyklou strategii prodejců mobilních telefonů na českém trhu nesdělovat údaje o prodejích jakož i další informace a jako první oznámila nejen své celkové a produktové prodeje v minulých letech, ale podrobně informovala i o výzkumu „Brand Image Study“, který si nechala vypracovat.

Z informací společnosti vyplývá, že v roce 1999 prodala v ČR 300 tisíc mobilních telefonů, o rok později již 580 tisíc kusů a v loňském roce to bylo půl milionu přístrojů. Většina prodejů se v minulosti realizovala v nejlevnějším segmentu, ale se zásadní inovací modelové řady Alcatelu se začala společnost prosazovat i v segmentu manažerských telefonů. Přestože o prodejích svých konkurentů nehovoří, řadí si v počtu prodaných kusů na druhé místo za značku Nokia, celosvětově pak Alcatelu náleží místo šesté.
K základním závěrům Brand Image Study v roce 2000, jehož se účastnila tisícovka respondentů ve věku 15 – 50 let, kteří odpovídali na 50 otázek, patřilo zjištění, že značka Alcatel má image levného telefonu, jehož uživatelé se rekrutují z nejmladších věkové kategorie do 20 let a celková znalost značky je nízká. Naproti tomu jedinou homogenní značkou na trhu byla v té době Nokia.
Na základě zjištění výzkumu se Česká republika podílí na tvorbě koncepce marketingové komunikace pro celou Evropu. V loňském roce pak Alcatel zněkolikanásobil mediální výdaje, čímž si spolu s Nokií a Siemensem „vysloužil“ výrazný nárůst ve spontánní znalosti značek, ale ze zjišťovaných údajů pro značku Alcatel došlo i k dalším pozitivním posunům ve vnímání této značky, takže dnes je tato značka spotřebiteli posuzována jako levná ale kvalitní, využívaná k soukromým účelům, dostupná, celkově rozšířená a na rozdíl od minulosti se k ní nyní přiklánějí i muži.
Z výzkumu rovněž vyplývá, že hlavním faktorem rozhodování o koupi nového mobilního telefonu je výhodná cena (31 %) a technické parametry nového modelu (29 %). Mezi nejvíce preferovanými telefony při plánovaném nákupu vede Nokia (28 %), následuje Alcatel (10 %) a Motorola (7 %).

-bob-

×

Prodej aut loni stoupl na 152 141, stále vede Škoda

Starší článek

Leagas Delaney ztrácí klienta za klientem, naposledy Adidas

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Rekonstrukce státu

Rekonstrukce státu lobbuje za zákon ve stylu Českých drah

Rekonstrukce státu spustila rychlou last minute kampaň v digitálu a na sociálních sítích s pomocí rýmovaček, které se osvědčily už…
15. 1. 202115. 1. 2021
Média

Tištěné tituly MF se vydražily za 4,2 miliony korun. Soud si řekl o repete

Některé tištěné tituly uzavřeného vydavatelství Mladá fronta se včera vydražily, celkem za 4,2 milionu korun bez DPH.  Krajský soud v Českých Budějovicích…
15. 1. 202115. 1. 2021
Lidé

PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová

Za komunikaci Krajského úřadu Středočeského kraje nově zodpovídá bývalá dlouholetá mluvčí mobilního operátora T-Mobile Martina Kemrová. T-Mobile opustila…
15. 1. 202115. 1. 2021
Marketing

Lego bude nabízet své stavebnice pro dospělé v showroomech Alza.cz

Společnosti Lego se při pandemii mimořádně daří. A to i kvůli obrovskému zájmu dospělých zákazníků. Značka tak hledá způsob, jak k nim…
15. 1. 202115. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

PR oddělení Středočeského kraje povede Martina Kemrová
Marketing značek Mattoni 1873 posilují Moravcová a Tomečková

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více