Český Alcatel se rozhodl promluvit
Společnost Alcatel se rozhodla změnit obvyklou strategii prodejců mobilních telefonů na českém trhu nesdělovat údaje o prodejích jakož i další informace a jako první oznámila nejen své celkové a produktové prodeje v minulých letech, ale podrobně informovala i o výzkumu „Brand Image Study“, který si nechala vypracovat.
Z informací společnosti vyplývá, že v roce 1999 prodala v ČR 300 tisíc mobilních telefonů, o rok později již 580 tisíc kusů a v loňském roce to bylo půl milionu přístrojů. Většina prodejů se v minulosti realizovala v nejlevnějším segmentu, ale se zásadní inovací modelové řady Alcatelu se začala společnost prosazovat i v segmentu manažerských telefonů. Přestože o prodejích svých konkurentů nehovoří, řadí si v počtu prodaných kusů na druhé místo za značku Nokia, celosvětově pak Alcatelu náleží místo šesté.
K základním závěrům Brand Image Study v roce 2000, jehož se účastnila tisícovka respondentů ve věku 15 – 50 let, kteří odpovídali na 50 otázek, patřilo zjištění, že značka Alcatel má image levného telefonu, jehož uživatelé se rekrutují z nejmladších věkové kategorie do 20 let a celková znalost značky je nízká. Naproti tomu jedinou homogenní značkou na trhu byla v té době Nokia.
Na základě zjištění výzkumu se Česká republika podílí na tvorbě koncepce marketingové komunikace pro celou Evropu. V loňském roce pak Alcatel zněkolikanásobil mediální výdaje, čímž si spolu s Nokií a Siemensem „vysloužil“ výrazný nárůst ve spontánní znalosti značek, ale ze zjišťovaných údajů pro značku Alcatel došlo i k dalším pozitivním posunům ve vnímání této značky, takže dnes je tato značka spotřebiteli posuzována jako levná ale kvalitní, využívaná k soukromým účelům, dostupná, celkově rozšířená a na rozdíl od minulosti se k ní nyní přiklánějí i muži.
Z výzkumu rovněž vyplývá, že hlavním faktorem rozhodování o koupi nového mobilního telefonu je výhodná cena (31 %) a technické parametry nového modelu (29 %). Mezi nejvíce preferovanými telefony při plánovaném nákupu vede Nokia (28 %), následuje Alcatel (10 %) a Motorola (7 %).
-bob-