Prodej aut loni stoupl na 152 141, stále vede Škoda

10. 1. 2002 11:01

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

O 2,3 procenta na 152.141 automobilů vzrostly loni prodeje nových osobních vozů na českém trhu. Dnes to oznámil Svaz dovozců automobilů. Nejprodávanější značkou byla domácí Škoda Auto, která meziročně zvýšila odbyt o 2,25 procenta na 79.944 vozů. To znamená tržní podíl 52,55 procenta, což je přibližně stejně jako předloni, kdy byl 52,6 procenta.
Za Škodou Auto následoval Volkswagen s 9517 prodanými vozy a tržním podílem 6,26 procenta. Třetí příčku obsadil Renault, který v loňském roce prodal 8838 aut, což představuje tržní podíl 5,81 procenta. Více než 8000 vozů prodaly na českém trhu rovněž automobilky Opel a Peugeot.
Z hlediska segmentu vozidel zůstává zachován největší podíl malých aut, která představují více než polovinu ze všech nově prodaných automobilů. Dále následuje nižší střední třída s necelými 30 procenty a střední třída s necelými osmi procenty.
Nejprodávanějším malým autem je Škoda Fabia, z dovážených vozů Peugeot 206. V nižší střední třídě je největší zájem o Škodu Octavii a Opel Astra, ve střední třídě je neprodávanější Volkswagen Passat.
Podle místopředsedy SDA Lubomíra Tvardíka sdružení původně pro loňský rok předpokládalo vyšší nárůst, zhruba kolem pěti procent. Rovněž letos by růst prodejů měl pokračovat, ale neměl by přesáhnout pět procent.
V ČR je nyní evidováno zhruba 3,5 miliónu osobních aut. Jejich obměna je podle SDA stále nedostatečná a dosahuje zhruba 4,5 procenta ročně.
Prodeje lehkých užitkových vozidel loni potřetí v řadě zaznamenaly pokles. Proti loňskému roku však prodej klesl jen o 89 vozidel, tedy o 0,63 procenta. V roce 2000 byl pokles šestiprocentní. Poprvé na prvním místě neskončila Škoda, ale Ford, který prodal 2551 aut a jeho tržní podíl dosáhl 18,26 procenta. Škoda byla druhá, když prodala o 90 vozidel méně, následoval Volkswagen a Peugeot.
Kategorie nákladních automobilů loni vzrostla o 5,44 procenta, prodalo se 7617 aut. Nejvíce nákladních vozů loni prodal Mercedes, následovaly Iveco a Daf. Výrazný nárůst prodeje zaznamenaly autobusy, kterých se loni prodalo 969, což je meziročně o třetinu více.
Trh motocyklů se zvýšil o 12,13 procenta, když dovozci a výrobci loni prodali 9910 strojů. V kategorii obsahu motoru do 50 ccm byla nejprodávanější značka Hero s 1890 prodanými motocykly před Manet/Korado se 752 stroji. V kategorii nad 50 ccm zvítězila Yamaha s odbytem 1554 motocyklů, Honda jich prodala 901, Suzuki 272, o jeden méně prodala Jawa.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.