Belgický maloobchodní řetězec Delhaize, působící v České republice pod názvem Delvita, snížil loni počet svých obchodů v Česku proti roku 2000 o pět na 94. V ostatních osmi zemích světa, kde působí, splečnost počet svých prodejen naopak zvýšila. Vyplynulo to ze zprávy k výsledkům roku 2001, kterou dnes v Bruselu skupina zveřejnila.
Počet obchodů s potravinami Delvita v ČR by se však měl v roce 2002 podle plánů skupiny opět zvýšit, a to o čtyři na 98. Ve světě měla skupina koncem loňského roku 2444 obchodů, tento počet hodlá letos zvýšit také například o jeden na Slovensku, deset v Rumunsku a deset v Belgii. Nejvíce obchodů má ve Spojených státech (1453) a Belgii (665), v obou zemích přitom počítá s dalším rozšířením své prodejní plochy.
Delhaize zvýšila loni tržby o 17,8 procenta na 21,4 miliardy eur z 18,2 miliardy v roce 2000. Tento údaj zahrnuje prodejní výsledky loni nově získaných společností Hannaford Bros a Trofo. Tržby samotné sítě obchodů s potravinami Delhaize se ve sledovaném období zvýšily o čtyři procenta. V Česku, na Slovensku, v Řecku a Rumunsku tržby vzrostly v průměru o 13,8 procenta a poprvé překročily hranici miliardy eur, uvedla zpráva.
-čtk-