Britské tržby z prodeje her a konzol loni dosáhly nového maxima

10. 1. 2002 09:01

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Tržby z prodeje videoher, zábavního softwaru a herních konzol v Británii v loňském roce stouply o 36 procent na nové maximum 1,6 miliardy liber (2,31 miliardy dolarů). Oznámila to Evropská asociace vydavatelů zábavního softwaru.
Za loňský rok bylo prodáno celkem 51,2 miliónu kusů herního softwaru i hardwaru, což představuje nárůst o 21 procent. Ke zvýšení přispělo především zahájení prodeje konzol GameCube firmy Nintendo a Xbox společnosti Microsoft.
Mezi nejprodávanější hry patřily tituly „Kdo chce být milionářem“ a „Tomb Raider 4“ společnosti Eidos a „Driver 2“ firmy Infogrames. Společnost Electronic Arts slavila úspěch s hrami „The Sims“ a „Harry Potter a kámen mudrců“.
Tržby z prodeje konzol vzrostly o 121 procent na 567 miliónů liber při čtyřech miliónech prodaných kusů. U softwaru pro konzoly došlo ke zvýšení prodeje na rekordních 30,5 miliónu kusů a tržby dosáhly 711 miliónů liber.
Zábavní software pro osobní počítače zaznamenal zvýšení prodeje o deset procent na 16,7 miliónu kusů, jeho tržby však zůstaly beze změn na 346 miliónech liber.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.