Tržby z prodeje videoher, zábavního softwaru a herních konzol v Británii v loňském roce stouply o 36 procent na nové maximum 1,6 miliardy liber (2,31 miliardy dolarů). Oznámila to Evropská asociace vydavatelů zábavního softwaru.
Za loňský rok bylo prodáno celkem 51,2 miliónu kusů herního softwaru i hardwaru, což představuje nárůst o 21 procent. Ke zvýšení přispělo především zahájení prodeje konzol GameCube firmy Nintendo a Xbox společnosti Microsoft.
Mezi nejprodávanější hry patřily tituly „Kdo chce být milionářem“ a „Tomb Raider 4“ společnosti Eidos a „Driver 2“ firmy Infogrames. Společnost Electronic Arts slavila úspěch s hrami „The Sims“ a „Harry Potter a kámen mudrců“.
Tržby z prodeje konzol vzrostly o 121 procent na 567 miliónů liber při čtyřech miliónech prodaných kusů. U softwaru pro konzoly došlo ke zvýšení prodeje na rekordních 30,5 miliónu kusů a tržby dosáhly 711 miliónů liber.
Zábavní software pro osobní počítače zaznamenal zvýšení prodeje o deset procent na 16,7 miliónu kusů, jeho tržby však zůstaly beze změn na 346 miliónech liber.
-čtk-