America Online utopila v raných dobách internetu 60 miliard dolarů
Americká internetová a mediální společnost AOL Time Warner zřejmě zaúčtuje mimořádné náklady až 60 miliard dolarů. To bude absolutně nejvíce v historii jakékoli firmy a mimo jiné to odráží řadu excesů z raných dob internetu, kdy mnoho firem včetně AOL investovalo takřka do všeho, aniž by přitom hleděly na kvalitu.
Firma rovněž v zásadě vyslovila souhlas s názorem analytiků z Wall Streetu, kteří předpokládají, že růst v příštích dvou letech bude jen pozvolný. Firma svou vizi na příští dva roky předestřela na teprve první schůzce s analytiky od doby, kdy byl do jejího čela zvolen nástupce současného výkonného ředitele Geralda Levina. Ten za hlavní příčinu slabšího růstu v letošním a příštím roce označil nedobrý stav ekonomiky.
„V tomto ekonomickém prostředí jsme všichni dostali lekci,“ řekl agentuře Reuters Richard Parsons, který v AOL zastává funkci jednoho z provozních ředitelů a který Levina v květnu vystřídá ve vedoucí funkci. Právě Parsons je ve vztahu k budoucímu vývoji velmi střízlivý a již investorům neslibuje silný růst firmy tak, jak to nynější vedení činilo ještě před rokem.
Růst hotovostních toků, což je u internetových a mediálních firem jako je AOL Time Warner klíčové měřítko úspěšnosti, se bude letos pohybovat v rozmezí osm až 12 procent, nejpravděpodobněji ale zůstane jednociferný. To je zásadní rozdíl proti předchozí předpovědi, kdy se hovořilo o dvouciferném růstu. Výnosy firmy by měly vzrůst od pěti do osmi procent.
Společnost rovněž potvrdila, že za 6,75 miliardy dolarů koupí od německého Bertelsmannu zhruba 49procentní podíl ve ztrátové divizi AOL Europe. Firma se měla rozhodnout, jakým způsobem bude za tento podíl platit a nakonec došla k závěru, že vše zaplatí v hotovosti. AOL Europe měla v loňském roce výnosy asi 800 miliónů dolarů a její nákup je považován za klíčový pro další expanzi AOL Time Warner v celosvětovém měřítku.
-čtk-
Podobné zprávy


Podívejte se na nejkreativnější projekty světa


Papírování chce do muzea poslat kampaň BankID od Loosers


Volodymyr Zelenskyj je komunikátorem roku podle PRWeeku

