Výdaje na on-line reklamu v USA do září klesly o 17 %
Výdaje na reklamu na internetu poklesly v USA za první tři čtvrtletí loňského roku meziročně o 17,1 procenta na 2,1 miliardy dolarů. Tento pokles je podle internetové divize americké společnosti Taylor Nelson Sofres CMR (TNS CMR) způsobený zpomalováním ekonomiky USA. Prezident TNS CMR David Peeler však pro letošní rok očekává opětovný nárůst výdajů.
Nejvíce prostředků na tento druh reklamy vynaložila společnost Ebay Inc., jejíž výdaje činily 35,7 miliónu US dolarů. Pouze o 0,2 miliónu dolarů méně stála reklama na internetu společnost General Motors Corp.
Největší příjem z on-line reklamy 284,4 miliónu dolarů vykázal internetový server Yahoo. Oproti loňským 311,2 miliónu dolarů to však představuje pokles o 8,6 procenta. V pořadí druhý server Aol.com získal z reklamy 252,6 miliónu dolarů. Nad 100 miliónů se z webových stránek dostala již jen Excite, jejíž příjem činil 118,2 miliónu USD.
Podle Davida Peelera se společnosti snaží pečlivě využívat schopnost internetového systému zacílit jednotlivé značky zboží na konečné uživatele, čímž překonávají snížení příjmů. Tato taktika by tedy měla vést ke stabilnímu nárůstu výdajů na internetovou reklamu v roce 2002.
-čtk-