Největší americká automobilka General Motors zastavila od poloviny tohoto týdne nabídku bezúročných půjček na nákup vozu, která zvedla prodeje po teroristických útocích z 11. září. Tento program společnost nahradila novými zákaznickými pobídkami ve formě slev. Nová marketingová kampaň, kterou GM představil, bude méně nákladná než úvěry s nulovým úrokem zavedené 20. září.
Zákazníkům firma nabídne slevu 2002 dolarů při nákupu nebo leasingu většiny vozů GM. Nová nabídka s platností do konce února se týká modelů let 2001 a 2002, nebude však platit pro vozy modelového roku 2003.
Program nulových úroků, nazývaný firmou „Udržte Ameriku v chodu“, pomohl zvýšit prodej vozů v USA ke konci roku navzdory propadu ekonomiky do recese k téměř rekordním úrovním. Podobné programy neochotně zavedly i konkurenční automobilky Ford a Chrysler.
V říjnu se tak průměrná hodnota zákaznické pobídky amerických automobilek zvýšila proti stejnému měsíci předchozího roku o 71 procent na téměř 2300 dolarů na automobil, úroveň považovanou pozorovateli za neudržitelnou. Hodnota slevy u samotného GM dosáhla až 2500 dolarů.
GM dnes oznámil, že v prosinci se prodej jeho vozů zvýšil meziročně díky bezúročným úvěrům o sedm procent. Za celý loňský rok odbyt osobních a lehkých užitkových vozů GM klesl o jedno procento na 4,904 miliónu.
-čtk-