Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

2001: rekordní rok pro Hollywood

Externí autor3. 1. 2002

Rekordní tržby zaznamenala v loňském roce americká kina, kde diváci zanechali na vstupném 8,35 miliardy dolarů. Oznámila to odborná agentura Exhibitor Relations, podle níž se vůbec poprvé tržby vyhouply nad úroveň osmi miliard dolarů.
Dosavadní rekord držel rok 2000, kdy diváci utratili v kinech 7,7 miliardy dolarů. Oproti předcházejícímu roku rostly nejen tržby, ale i počet diváků, kterých bylo 1,49 miliardy, zatímco loni 1,42 a v dosud rekordním roce 1998 1,48.
Chuť chodit do kina nevzaly divákům ani teroristické útoky 11. září, poznamenává Exhibitor Relations. Komerčně nejúspěšnějším snímkem roku je filmové zpracování dobrodružství čarodějnického učně “Harryho Pottera”, které utržilo již 291 miliónů dolarů a předpokládá se, že se brzy přehoupne přes hranici 300 miliónů.
Na druhém a třetím místě žebříčku jsou animované filmy “Shrek” (267 miliónů dolarů) a “Monsters Inc.” (Příšerky, s.r.o., 240 miliónů). Přes 200 miliónů dolarů se dostaly i snímky “Mumie se vrací”, “Planeta opic” a “Rush Hour 2” (Křižovatka smrti 2).
Přes tyto filmy se však zřejmě rychle dostane první díl filmové trilogie podle knih Johna Ronalda Reuela Tolkiena Pán Prstenů, který utržil již 175 miliónů dolarů a je v USA stále v čele návštěvnosti.

-čtk-

×

Šéf Seagramu v ČR marketingovým ředitelem Becherovky

Starší článek

Nové pražské rádio Expres začalo vysílat

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: OAK

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více