Budějovický Budvar založil distribuční firmu ve Velké Británii

20. 1. 2002 17:01

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Pivovar Budějovický Budvar zahájil minulý týden v Londýně činnost své dceřiné společnosti Budweiser Budvar U.K. Limited, která se bude starat o distribuci piva na celém území Velké Británie a o prohlubování vztahů se zákazníky. Velká Británie je s prodejem téměř 90 tisíc hl ročně pro Budějovický Budvar druhým nejvýznamnějším zahraničním trhem.
„Inspirací pro nás bezesporu byla naše dceřiná společnost založená před dvěma lety v Německu a její hospodářské výsledky. Loni jsme v Německu zaznamenali nárůst prodeje na 195.000 hl piva a očekáváme proto, že vývoj ve Velké Británii bude obdobný,“ řekl obchodní manažer pivovaru a jednatel dceřiné společnosti ve Velké Británii Robert Chrt. Německo je dlouhodobě největším exportním trhem n.p. Budějovický Budvar.
Založení dceřiné společnosti v Londýně znamená podle zástupců pivovaru velkou výzvu, protože na britském trhu je velké množství importovaných piv, mezi nimiž se podařilo Budějovickému Budvaru vybudovat silnou pozici. Do loňska pivovar ve Velké Británii spolupracoval s jedním výhradním distributorem, jehož aktivity nyní převezme dceřiná společnost.
Vláda 9. ledna uložila ministerstvu financí, aby zamítlo všechny dosud předložené návrhy na privatizaci Budvaru a vyjmulo jeho majetek z privatizace. Ministerstvo zemědělství soudí, že pivovar, který očekává za loňský rok hrubý zisk zhruba 460 až 470 miliónů korun a výstav kolem 1,34 miliónu hektolitrů, by se měl privatizovat až po ukončení všech známkoprávních sporů. Ty Budvar vede především s americkým pivovarem Anheuser-Busch.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.