Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Božkov loni prodal přes 26 milionů litrů lihovin

Redakce MAM8. 1. 2002

Společnost Stock Plzeň – Božkov prodala v roce 2001 o 900 tisíc litrů lihovin více než v roce 2000, odbyt největšího domácího výrobcem lihovin, se tak meziročně zvýšil o 3,6 % a dosáhl 26,2 milionu litrů lihovin. O prodej se loni výrazně zasloužil export, který oproti roku 2000 posílil více než o pětinu.
Nejžádanějšími produkty Stocku Plzeň jsou Fernet Stock, Fernet Stock Citrus, Brandy Stock Original a klasické lihoviny Rum a Vodka prodávané pod značkou Božkov.
Vzhledem ke stagnujícímu domácímu trhu Stock Plzeň posiluje své exportní aktivity, které směřují především na Slovensko. Na slovenském trhu loni začal pracovat obchodní tým Stocku Plzeň a společnost oslovila zákazníky i ve dvou vlnách rozsáhlých reklamních kampaní. Díky tomu se vývoz meziročně zvýšil o více než 21 % na 1,24 milionu litrů lihovin. Nejdynamičtější vývozní značkou je Fernet Stock Citrus, jehož export oproti roku 2000 vzrostl o více než 60 %. „Český trh je pro nás klíčový, ale podíl exportu chceme dále posilovat,“ uvedl generální ředitel Stocku Plzeň Martin Petrášek.
Z hlediska absolutního objemu prodeje jsou nejvýznamnějším artiklem Stocku Plzeň Fernet Stock a Fernet Stock Citrus. Podíl obou fernetů na celkové produkci Stocku Plzeň činí přibližně 65 %. Fernety následuje Rum Božkov, jehož prodeje se loni zvýšily o čtvrtinu na téměř 4,8 milionu litrů. Rum Božkov je tak nejžádanějším rumem v České republice a jednou z nejrychleji rostoucích značek Stocku Plzeň.
Podle zástupců plzeňské společnosti rostoucí prodeje při stagnující domácí poptávce potvrzují, že se spotřebitelé odvracejí od nekvalitních lihovin z tržišť a dávají přednost zavedeným značkám. „Prodej falšovaných a nezdaněných lihovin je však v České republice stále ještě enormní,“ dodal Martin Petrášek. Stock Plzeň odhaduje, že objem legálního trh s lihovinami představuje ročně přibližně 80 milionů litrů. Dalších 20 až 30 milionů litrů produktů se však prodá a nezdaní, čímž státní pokladna přichází ročně zhruba o 4 miliardy korun.
Stock Plzeň je s tržním podílem přesahujícím 30 % největším výrobcem lihovin v České republice. Majoritním vlastníkem společnosti je přední evropský výrobce lihovin a ovocných šťáv, koncern Eckes.

-bob-

×

Kindernay chce vysílat Galaxii přes kabel během několika dní

Starší článek

Tři čtvrtiny malých pražských firem mají připojení k internetu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

MŠMT láká učitele na Astra Zenecu: „Vyhrňte rukávy!“

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) přesvědčuje v letákové kampani pedagogy, aby se nechali očkovat. Využívá k tomu známé…
24. 2. 202124. 2. 2021
Média

Televizní sledovanost v době pandemie: rostla v Česku …

V uplynulém roce dosáhla televizní sledovanost rekordních hodnot nejen v České republice, ale také v celém středoevropském regionu. Důvodem byla…
24. 2. 202124. 2. 2021
Marketing

„Co ve vás probouzí pocit hrdosti?“ Sberbank spustila TV kampaň …

Sberbank v únoru 2021 spustila televizní kampaň na běžné účty – FÉR účet s odměnou 1234 Kč za věrnost i přechod od jiné…
24. 2. 202124. 2. 2021
Marketing

Citylighty v metru jako výkladní skříně s reálnými produkty

V šesti stanicích pražského metra se citylighty společnosti MetroZoom proměnily na výlohy dm drogerie. Cestující v nich nyní mohou vidět skutečné…
23. 2. 202123. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo
E-commerce v Brašnářství Tlustý povede Michal Krčmář. Přichází z Alzy

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více