

Vítězné a poražené značky na MS v ragby
Mistrovství světa v ragby je třetí největší sportovní akce světa, hned po letní olympiádě a MS ve fotbale. Nejen návštěvností na stadionech, ale především sledovaností. Televizní sledovanost letošního šampionátu se zatím odhaduje na pět miliard diváků.
Mistrovství světa, které začalo 20. září a skončilo 2. listopadu hostilo Japonsko a zlato získala Jižní Afrika. Taková akce je samozřejmě i soubojem značek. Ty sportovní prostřednictvím sponzorovaných týmů zápasí rovnou na hřišti. Jde o image, ale i o přímé prodeje replik dresů a sportovního vybavení. Která značka z toho vyšla vítězně a která naopak ztratila?
Mezi poražené se definitivně zařadila jinak nejcennější sportovní značka světa, Nike. Ta má ve špičkovém ragby v současnosti jediného koně, tým Argentiny. Ten ovšem doplatil na těžký los a poprvé po dvaceti letech nepostoupil ze základní skupiny. Značka Nike tak zmizela fanouškům z očí už po úvodní části MS.
Na domácí šampionát se naopak perfektně připravila japonská značka Asics. Ta už před čtyřmi lety uzavřela smlouvy s Austrálií a s Jižní Afrikou. Součástí smluv byla nejen podpora dětí a mládeže, ale v případě druhé jmenované země i přesunutí části výroby do Jižní Afriky. Austrálie se sice probojovala „jen“ do čtvrtfinále, ale sázka na Jižní Afriku vyšla perfektně. Zisk titulu mistrů světa přinese i zisky značce. Její popularita v Japonsku, ale i jinde ve světě strmě roste. Díky čtvrtému Walesu byla vidět i značka Under Armour.
Jednoznačným vítězem se ovšem stala původně malá ragbyová značka Canterbury z Nového Zélandu. Jednak oblékla a vybavila na MS celkem sedm týmů včetně domácího Japonska, a nakonec stříbrné Anglie, jednak se stala oficiálním partnerem celého mistrovství a oblékala tak rozhodčí, organizátory i dobrovolníky. Byla zkrátka všude a zařadila se tím definitivně mezi velké světové značky.
Kapitolou samu pro sebe je v ragby Adidas. Adidas hraje „vlastní soutěž“. Už léta obléká a vybavuje legendu legend, novozélandské All Blacks. Ti sice letos skončili po semifinálové porážce od Anglie až třetí, ale to nijak nesnížilo jejich popularitu. All Blacks jsou prostě jiná liga. Adidas to ví a tuhle svoji akvizici si dobře hlídá. Ve sportu, kde mohou být jinak sportovní výsledky vrtkavé, jsou All Blacks jistotou na desítky let.
Podobné zprávy


Socios dá 100 milionů dolarů za podíl v digitálním hubu FC Barcelona


ME v Praze je pro basket šancí


Basketu pomůžeme ještě více

