

Sokolové začali propagovat novou strategii SOKOL 2030
Oslavit výročí vzniku republiky pohybem – to je idea Sokolského běhu republiky, nového projektu České obce sokolské. Letošní 1. ročník, kterého se zúčastnilo přes 2000 běžců, se konal na 12 místech v České republice a dokonce i na dvou v USA – v Portlandu a Washingtonu. Sokolská oslava republiky pohybem se má stát novou tradicí.
Češi tradičně neradi veřejně vyjadřují svůj vztah k rodné zemi, ale jak se ukázalo na startech závodů, možnost oslavit výročí republiky neformálně a zábavně zafungovala. Většina běžců se ozdobila trikolórou, vlaječkou nebo přišla v červeno-modro-bílém oblečení.
„Velmi nás potěšil zájem organizátorů, a to například i ve Washingtonu, kde jej organizoval místní Sokol. Stejně tak podpora od partnerů, kteří vidí v projektu velkou příležitost,“ uvedl generální sekretář ČOS Marek Tesař.
Běh republiky, jehož hlavním partnerem se stala společnost ČEZ, byl první celorepublikovou akcí Sokola, která již plně nesla prvky nové vizuální identity od studia Dynamo Design. V Praze, kde každý startující dostal triko v novém sokolském designu, tak masa běžců v Petřínských sadech působila výrazně.
Běh je také jedním z projektů, které jsou součástí nové strategie Sokol 2030. Ty mají zdůrazňovat sokolské hodnoty, nové vydefinované jako Sport, Občanství, Komunita, Osobnost, Laskavost (akronymní zkratka SOKOL). Strategie definuje dlouhodobé cíle organizace a především klade důraz na lepší komunikaci Sokola s veřejností i uvnitř hnutí. „Naše projekty by vždy mít spojení alespoň s jednou z uvedených hodnot. Běh republiky jich v podstatě pokrývá všech pět,“ uvedl Marek Tesař.
Ihned po vyhodnocení prvního ročníku začnou sokolové oslovovat organizátory toho příštího, a to nejen z řad sokolských jednot. Hledat se budou také další partneři. „Věřím, že se nám podaří tímto úspěšným ročníkem oslovit nejen nové organizátory, ale i partnery, kteří se budou chtít spojit s největší aktivní oslavou založení republiky,“ doplňuje Tesař.
Sokolové mají ambiciózní cíl: v roce 2022 chtějí mít Sokolský běh republiky na 100 místech s více než deseti tisíci účastníků.
Podobné zprávy


Škoda s agenturou World of Online vezmou fanoušky do zákulisí MS v hokeji


Nebuď bafuňář. Nová kampaň cílí na transparentnost ve sportu


Mastercard vzdává hold Lize mistrů filmem s Lionelem Messim

