Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: ČOV/Markéta Navrátilová
Sport

Čeští olympionici představili kolekci pro hry v Tokiu

Redakce MAM20. 11. 201920. 11. 2019

Čeští olympionici budou reprezentovat na letních hrách v Tokiu s nápisem Czech Republic a jeho japonským ekvivalentem na prsou. Hlavní motiv olympijské kolekce dnes představili jeho tvůrci a čeští sportovci v Japonském kulturním a informačním centru v Praze. Motiv i grafický prvek vytvořil akademický malíř Milan Jaroš

Spojovacím grafickým prvkem oblečení a nástupové kolekce bude gymnastická figura, která vznikla nejen na počest legendárních československých olympijských medailistů včetně Věry Čáslavské, ale také jako vzpomínka na gymnastické hrdiny v sokolském odboji za války.

Český olympijský tým zveřejnil z oficiální kolekce tričko a batoh, které budou v prodeji pro fanoušky. Koupit se budou dát také zimní čepice či ponožky. Z každého prodaného trička s nápisem Czech Republic půjde část na Českou olympijskou nadaci, jež pomáhá sportovat sociálně znevýhodněným dětem. Zboží se dá koupit v obchodech Alpine Pro a na webu Mall.cz.

Logo a ukázky z nové kolekce Českého olympijského týmu pro letní hry v Tokiu

„Jsme hrdí na Českou republiku a ctíme Japonsko. Jsme hrdí na české sportovce. Už jen účast na olympiádě v Tokiu je ohromný úspěch. Fanoušci by si měli uvědomit, že dostat se na olympijské hry je nesmírně těžké a kvalifikační kritéria jsou neúprosná. Nikdo ze sportovců nepojede do Tokia na výlet, všichni se svědomitě připravují a jsem si jist, že tam nechají všechno, aby uspěli. Chceme vzbudit mezi fanoušky hrdost na český tým, na české sportovce, na každého z nich, kdo se na olympijské hry probojuje,“ uvedl předseda ČOV Jiří Kejval. 

View this post on Instagram

‪A je to OFICIÁLNÍ!🤩 První kousky z olympijské kolekce pro LOH v @tokyo2020 jsou tu pro vás… Od zítra k dostání v kamenných prodejnách @alpineprocz a na @mallcz 👌 ‬#czechteam 🇨🇿

A post shared by Český olympijský tým 🇨🇿 (@olympijskytym) on Nov 20, 2019 at 2:00am PST

Firma Alpine Pro poprvé navrhovala olympijskou kolekci v roce 2010 pro zimní hry ve Vancouveru a i letos se na jejím vývoji podíleli stejně jako do Pchjongčchangu 2018 sportovci Martin Doktor, Ondřej Synek, Tomáš Kraus a Kateřina Neumannová. „Je pro nás ctí, že už spolupracujeme deset let. S osvědčeným týmem sportovců se nám pracovalo dobře a výsledkem jsou ultralehké a prodyšné materiály, které se přizpůsobí tamním podmínkám,“ řekl generální ředitel oděvní firmy Václav Hrbek a upozornil na tokijské vysoké teploty, extrémní vlhkost a častý déšť. „Materiály, které perfektně odvádějí pot, poskytnou sportovcům spolu s promyšlenými střihy příjemný komfort při pohybu na sportovištích i při relaxaci v olympijské vesnici,“ prohlásil Hrbek.

Olympijská kolekce bude čítat 20 000 kusů pro sportovce, pro fanoušky pak téměř 190 000 kusů. „Olympijskou kolekci vyrábíme v limitovaném množství podobně jako na předchozích olympiádách a věříme, že se nám u fanoušků podaří o kolekci vyvolat stejný zájem, jako se nám to povedlo u Raškovek či olympijských holínek do Londýna. Množství kolekce jsme ve srovnání s tou zimní o pár tisíců kusů navýšili, snad se tedy dostane na všechny české fanoušky,“ věří Hrbek. V Pchjongčchangu se vyrobilo pro fanoušky 160 000 kusů oblečení z olympijské kolekce.

Nepřehlédněte
Jiří Kejval o zatraktivňování sportu pro mladé lidi

Zbývající kolekci Český olympijský tým představí příští rok v květnu. Kromě volnočasového a sportovního oblečení bude před olympiádou zveřejněna i nástupová kolekce se vzorem vyrobeným modrotiskem přímo pro českou výpravu.

Inspirací pro gymnastickou figuru byly kromě legendární Věry Čáslavské také příběhy perzekuovaných gymnastů. Sokolský odbojář František Pecháček byl popravený v koncentračním táboře za války, jeho kolega a další sokol Jan Gajdoš, stříbrný medailista z olympiády v Amsterdamu 1928, zemřel na konci války na následky věznění v koncentračním táboře. Figura značí vítězný gymnastický postoj.

„Nechali jsme se inspirovat gymnastikou. Stejně jako jsme měli v Riu Emila Zátopka a jeho postavičku, uvažovali jsme o tom, že bychom se nechali inspirovat Věrou Čáslavskou, která v Tokiu 1964 vybojovala tři zlaté medaile. Jenže úspěšných gymnastů v československé historii je daleko víc, takže když máme letos 120 let od založení ČOV a 30 let od revoluce, podívali jsme se na to víc z nadhledu,“ vysvětloval inspiraci Kejval.

Motiv i grafický prvek vytvořil akademický malíř Milan Jaroš, který se podílel na motivu pro OH v Londýně, v Soči a je autorem figurky Emila Zátopka v Riu i zlaté stovky z Pchjongčchangu. „Inspirace gymnastikou je v tomto grafickém prvku jasná a zřejmá, je to vítězná póza, pozice po cvičení ale také pozice při cvičení na kruzích. Inspirací pro výtvarné řešení byla práce historicky slavného českého malíře a designéra Ladislava Sutnara, který patřil v první polovině minulého století k nejlepším evropským výtvarným umělcům v oborech grafického designu a vizuální komunikace. Tvarově vychází figura ze znaků českého kubismu a má ještě jeden skrytý význam, a to je písmenko T jako Tokio,“ dodal Jaroš.

Na výrobě kolekce se aktivně podílel také trojnásobný olympijský medailista Ondřej Synek. Ten má na starosti funkční materiály, které budou v extrémních teplotách a vlhkosti v Tokiu obrovsky důležité. „Dostal jsem několik materiálů, které jsem testoval. Trénoval jsem v nich, spal, běhal, chodil do sauny, pak jsem je pral, sušil, a tak pořád dokola. Stopoval jsem si, za jak dlouho uschnou, jak dlouho vydrží bez zápachu a všechno možné. Můžu slíbit, že sportovci budou mít v Tokiu to nejlepší, co momentálně je k dispozici,“ uvedl Synek.

Psali jsme
Zelené fotbalové dresy? Ani experti se neshodnou

×

Aliance online marketingových agentur z CEE regionu funguje pod novým brandem

Starší článek

Ewan Strugeon: Agentury by měly být pro klienty partnery od samého začátku

Novější článek

Podobné zprávy

Sport

FC Viktorie Plzeň dál spolupracuje s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

Mastercard proniká do esportové komunity

Kampaní zacílenou na hráče můžete zasáhnout velkou a zajímavou cílovou skupinu a zvýšit tak znalost značky. Rozhodnutí společnosti Mastercard…
22. 2. 202123. 2. 2021
Sport

ČOV chystá pro Tokio platformu Czech Team TV. Uvede vstupy před závody

Populární videa, která přinášel ČOV ze zákulisí OH v Riu nebo Jižní Koreji, chce nabídnout fanouškům v rámci nové komunikační platformy Czech…
29. 1. 202129. 1. 2021
Sport

Olympiáda opět v ohrožení. Některé sporty se premiéry nejspíš nedočkají

Postupující pandemie je i přes přítomnost vakcín na trhu stále strašákem organizátorů, průzkumy mezi Japonci navíc ukazují, že si hry ani…
20. 1. 202120. 1. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více