Soutěž reklamní kreativity Epica Awards, v níž o cenách rozhodují výhradně odborní novináři, se blíží do finále. V těchto dnech porota, jejíž součástí je i týdeník Marketing & Media, vybírá ze shortlistu vítězné práce.

Jejich slavnostní vyhlášení včetně oznámení Grand Prix proběhne ve čtvrtek 15. listopadu v Royal Tropical Institute v Amsterdamu.

Už nyní je jasné, že dvě české agentury si budou moci přijet pro zlato. První z nich je Geometry Global, která s prací Touching Masterpieces pro španělskou firmu NeuroDigital a nadaci Leontinka uspěla v kategorii kreativního využití technologií.

reklama
reklama

Díky jejich společnému projektu si nevidomí lidé mohli osahat známé sochy ve virtuální realitě, a to prostřednictvím haptických rukavic, které pomocí vibrací zprostředkovávají nevidomým dojem z 3D modelů. Za tuto kampaň už agentura letos získala několik cen, například bronzového lva na festivalu v Cannes.


Další vítězství si připsala agentura Havas Prague za svoji práci Illegal Celebration pro Amnesty International, v níž podporuje práva gayů a lesbiček v Rusku. Zlato získala v kategorii Veřejný zájem. Při příležitosti konání fotbalového mistrovství světa v Rusku kampaň poukázala na absurditu tamního zákona o homosexuální propagandě. Při jeho porušení mohou následovat tresty: za sáhnutí na zadek 15 dní za mřížemi, za projevení náklonnosti pokuta pět tisíc rublů a za pusu deportace.

Illegal Celebration. Kampaň pro Amnesty International

Na shortlistu Epica Awards se umístily ještě dvě kampaně od agentury McCann Prague pro značky Vodafone a Sklizeno, o nichž bude porota teprve rozhodovat.

Bronzové ocenění v kategorii Dovolená a volný čas získala jediná slovenská agentura na shortlistu, a to Jandl za printovou reklamu pro bratislavskou ZOO.

V letošním 32. ročníku se do kreativní soutěže přihlásilo 4020 kampaní z celkem 69 zemí. Více o reklamní soutěži Epica Awards 2018 čtěte v pondělním vydání Marketing & Media.

reklama