Několik českých agentur se může v pátek dočkat ocenění při galavečeru 25. ročníku mezinárodního reklamního festivalu Golden Drum. Na shortlist se dostaly práce kreativců z Geometry Prague, Havas Prague, Mark/BBDO, McCann Prague a Young & Rubicam. Porotu zaujala také práce režiséra Marka Partyše nebo produkční společnosti Stink. Česko-slovenským želízkem v ohni je projekt agentury Triad.

Nejvíce nominací má Young & Rubicam. V několika různých kategoriích může zabodovat s tiskovou kampaní pro magazín Reportér. Po dvou nominacích mají projekty pro Českou spořitelnu (příběh vesnice Neratov) a organizaci Mamma Help. A uspět může také reklama na výstavu o kole Favorit v Národním technickém muzeu, ve které agentura připomněla příběh cyklisty Róberta Hutyry.

reklama
reklama

Čtyři zápisy na shortlistu má Geometry Prague. Ve všech případech za projekt Touching Masterpieces, při kterém haptické rukavice a virtuální realita pomáhaly nevidomým, aby si doslova osahali vzácná umělecká díla.

Dvakrát se do semifinále dostala tisková kampaň Havas Prague pro Amnesty International, ve které tato lidskoprávní organizace pomocí fotek oslavujcích fotbalistů upozorňuje na kriminalizaci homosexuality v Rusku.

Rovněž dvě nominace si vysloužily spoty, které zvaly na mezinárodní filmový festival Příběhy Země. Pro organizátory této přehlídky dokumentárních filmů je připravila agentura Mark/BBDO.

Porotci poslali do užšího výběru také originální aktivaci české pobočky operátora Vodafone. Ve spolupráci s agenturou McCann Prague se zaměřila na nábor důchodců do prodejen a obchodních týmů. Cílem bylo, aby svým vrstevníkům srozumitelně nabízeli produkty.

Česko-slovenská digitální připomínka Sametové revoluce, kterou pro českou a slovenskou pobočku operátora O2 vymyslela agentura Triad, může uspět v kategorii mobilních kampaní. Projekt loni připomněl události 17. listopadu v reálném čase na sociálních sítích. A zároveň se při načítání zahraničních webů objevilo stylové varování, že nedovolené překročení státní hranice bylo před pádem železné opony trestné.

Seznam českých nadějí na shortlistu uzavírají dvě nezávislé práce. Jednak jde o krátký film Jágrlama, který natočil režisér Marek Partyš pro hnutí Brontosauři v Himálajích na podporu školy v Malém Tibetu. Druhý krátký film s názvem Shot put! zastřešila produkční firma Stink. Příběh napsaný a režírovaný Járou Moravcem používá vrh koulí do dálky jako metaforu pro vyrovnání s každodenními starostmi.

reklama