Mezinárodní reklamní přehlídka Clio Awards oznámila vítěze letošního ročníku. Ocenění, které se uděluje za vysoce kvalitní práci v komerční komunikaci, dostaly i české agentury. Na shortlist se české projekty probojovaly celkem devětkrát, z toho pět nominací se proměnilo v cenné kovy.

Největším počtem cen – jedním stříbrem a dvěma bronzy – se může pochlubit Y&R Prague.

Stříbro získala v kategorii Sound Design za spot pro Paměť národa ke Dni veteránů.


Bronz mezi kampaněmi se společenským přesahem si odnáší projekt o vesnici Neratov pro Českou spořitelnu.

 


A druhý bronz agentura dostala za kampaň na magazín Reportér v kategorii Art Direction.

Magazin Reporter LR
reklama
reklama

Porotcům kategorie Special Event se líbila práce agentury Geometry Prague. S pomocí haptických rukavic a virtuální reality zpřístupnila nevidomým umělecká díla – odtud název Touching Masterpieces. Za svůj nápad získala bronz.


Netypickým českým zástupcem mezi vítěznými projekty je krátký film Jágrlama. Režisér Marek Partyš ho natočil pro hnutí Brontosauři v Himálajích na podporu školy v Malém Tibetu. Produkční společnost Vėst na Cliu získala bronz v kategorii Střih.


Všechny zmíněné projekty byly na shortlistu ještě v dalších kategoriích – Tisk (Reportér), User Experience (Touching Masterpieces) a Režie (Jágrlama). Nominován byl i krátký film o cyklistovi Róbertu Hutyrovi, který vznikl jako pozvánka na výstavu Fenomén Favorit v Národním technickém muzeu. Ten ale nakonec řadu ocenění pro agenturu Y&R Prague nerozšířil.


Slavnostní galavečer Clio Awards proběhne 3. října v New Yorku.

reklama