Největší reklamní skupina na světě, britská WPP, oznámila nástup nového generálního ředitele. Hledala ho od dubna, kdy rezignoval legendární dlouholetý šéf Martin Sorrell. Po jeho odchodu byl vedením firmy pověřen Mark Read. A právě Read se nyní stal řádným ředitelem.

Léta byl považován za Sorrellovu pravou ruku. Řídil digitální aktivity WPP i strategii celé skupiny. Od roku 2015 byl pak celosvětovým šéfem agentury Wunderman.

reklama
reklama

„Nenechal nás na pochybách, že je tím pravým, kdo by měl naši společnost vést,“ prohlásil předseda představenstva Roberto Quarta. Představenstvo zvažovalo interní i externí kandidáty, nakonec dalo přednost člověku zevnitř firmy. „V každém směru je generálním ředitelem pro 21. století,“ chválí Quarto nového ředitele.

Oproti Sorrellovi má Read ve své smlouvě konkurenční doložku. Bývalý šéf ji neměl, a tak sotva několik týdnů po odchodu z WPP založil firmu S4 Capital. S tou pak koupil nizozemskou agenturu MediaMonks, o kterou přitom usilovala WPP.

Roční plat Marka Reada bude 975 tisíc liber – tedy méně, než bral Sorrell. Roční bonus může dosáhnout až 2,5násobku základní mzdy.

Skupina WPP kvůli výsledkům hospodaření škrtá náklady. Read svou budoucí strategii řízení popsal jako „radikální evoluci“. Má spočívat ve zjednodušování nabídky, přehodnocení portfolia služeb a větších investicích do technologií a dat. Pro globální skupinu WPP pracuje 130 tisíc lidí a klienty má ve 112 zemích světa.

reklama