Nejoceňovanější kampaní letošního ročníku festivalu kreativní komunikace Cannes Lions se stal projekt Palau Pledge, který do soutěže přihlásila australská agentura Host/Havas. Ve spolupráci s místními úřady se jí podařilo získat desetitisíce turistů na stranu ochrany životního prostředí tohoto ostrovního státu v Tichém oceánu takovým způsobem, že poroty v Cannes kampani udělily nejen Grand Prix v kategorii Direct Lions.

reklama
reklama

Hlavní ceny získala i v kategorii Titanium, která oceňuje průlomové práce, a i ve zcela nové kategorii Sustainable Development Goals, která oceňuje, jak už je z jejího názvu zřejmé, řešení, která přispívají k trvale udržitelnému rozvoji. Tři Grand Prix udělaly ze Slibu pro Palau nejoceňovanější kampaň letošních Cannes Lions vůbec.

Dvě Grand Prix si z Cannes odvážejí autoři dalšího ekologického projektu z londýnské agentur AVM BBDO. Ti se rozhodli nechvalně známý ostrov plastu v oceánu vyhlásit jako nový, samostatný stát. Vytvořili pro něj vlajku, pasy a dokonce i vlastní měnu a požádali o jeho registraci u OSN. Výsledek? Celosvětová publicita a Grand Prix v kategoriích PR a Design.  

Výrazně se do historie Cannes Lions letos zapsala polská pobočka sítě Ogilvy, která získala 13 lvů – z toho čtyři zlaté – za kampaň na podporu záchrany Běloveského pralesa pod názvem Poslední strom.

V přítomnosti toho všeho dobra možná osvěží, že prestižní Grand Prix za nejlepší filmovou reklamu, což může být TV spot, kinoreklama nebo on-line film, vyhrála newyorská Saatchi & Saatchi za sérii spotů pro prací prášek Tide společnosti Procter & Gamble. Ano, v Cannes můžete pořád ještě dostat hlavní cenu za zábavnou reklamu na prášek na praní.

P&G ovšem dostal i druhou filmovou Grand Prix, tentokrát už za osvětovou kampaň newyorské BBDO, která afroamerickým děvčatům vysvětluje, že jejich krása nezávisí na barvě jejich pleti.

V soutěži 65. ročníku Cannes Lions uspěly jen dva české subjekty. Agentura Geometry Prague získala se svým projektem Touching Masterpieces pro Nadaci Leontinka, který se nedávno stal abslutním vítězem domácí soutěže Česká cena za PR, čtyři ocenění – jedno stříbrné a tři bronzové – a 14 nominací.

I Young & Rubicam dostala letos čtyři ceny. Stříbro a dva bronzy za tiskovou kampaň pro magazín Reportér a třetí bronz za zpracování filmu pro neziskovou organizaci Post Bellum. Ve finále soutěže přitom měla celkem 22 přihlášek.

reklama