Agentura Geometry Prague získala se svým projektem Touching Masterpieces pro Nadaci Leontinka čtvrté ocenění v soutěži 65. ročníku festivalu kreativní komunikace Cannes Lions. Za projekt, který ve spolupráci se španělskou technologickou společností Neurodigital zpřístupňuje světová umělecká díla pomocí haptických rukavic nevidomým, dostala bronzové ocenění v kategorii Innovation Lions, ve které bylo v celosvětové konkurenci oceněno jen šest(!) realizací.

reklama
reklama

 Celkově tak v této světové soutěži za tuto práci dostala čtyři ceny – kromě bronzu v Innovation ještě bronz v kategorii Health & Wellness Lions a další bronz, ale taky stříbro v kategorii Digital Craft Lions, která oceňuje kvalitu návrhu a jeho zpracování v digitálním prostředí.

Stačilo přitom jen málo a v nové kategorii Innovation Lions si dokonce mohla sáhnout na druhé stříbro. „Ano, zvažovali jsme to, ale měli jsme pocit, že tak fantastický nápad by si zasloužil snad ještě trochu lepší rozpracování,“ řekl pro MAM předseda soutěžní poroty Tor Myhren, jinak viceprezident společnosti Apple pro marketingovou komunikaci.

Kromě Geometry v Cannes letos uspěla už jen agentura Young & Rubicam. Ta získala taky jedno stříbrné ocenění za tiskovou kampaň pro magazín Reportér. Bronzové lvy dostala celkem tři. Dva za tuto kampaň a jednoho za za řemeslné zpracování filmového projektu pro neziskovou organizaci Post Bellum. V finále soutěže přitom měla celkem 22 přihlášek.

Organizátoři Cannes Lions loni tvrdili, že jednou z ohlašovaných změn bude to, že kampaně pro neziskové organizace budou oceňovány v samostatné kategorii. Jestli však bylo letos v Cannes něco jednoznačné, bylo to právě vyzdvižení projektů, které přinášejí společnosti nějakou skutečnou přidanou hodnotu, což znamená, že řeší nějaké skutečné problémy. Podstatná část z nich přitom pocházela od zavedených komerčních značek, jako jsou Nike, McDonald´s nebo právě Apple.

„Cannes je pro mě především festivalem kreativity. Kdo stojí za oceněnou prací, to pro mě není až tak podstatné, vidím-li, že společnosti přináší něco skutečně pozitivního,“ řekl k tomu MAM Mark Tungate, obsahový ředitel novinářské soutěže reklamní kreativity Epica.

„Zeštíhlený“ – tedy jen pětidenní – festival Cannes Lions bude každopádně zítra zakončen vyhlášením cen ve stále nejprestižnější filmové kategorii.

reklama