Jen dva české subjekty zatím dokázaly uspět v 65. ročníku festivalu kreativní komunikace Cannes Lions.

Agentura Geometry Prague navázala na svůj pondělní úspěch. K bronzu za kampaň Touching Masterpieces pro Nadaci Leontinka v kategorii Health & Wellness Lions přidala další bronzové a navíc i stříbrné ocenění.

Tentokrát v kategorii Digital Craft Lions, která oceňuje kvalitu návrhu a jeho zpracování v digitálním prostředí.

Young & Rubicam k dosavadnímu stříbru za kampaň pro magazín Reportér přidala hned tři bronzová ocenění. Dvě v kategorii Industry Craft za stejnou kampaň a jedno v kategorii Film Craft za projekt pro neziskovou organizaci Post Bellum.

reklama
reklama


Grand Prix za Digital Craft dostala realizace agentury Isobar a mediálního impéria Viacom, která ukazuje možnosti virtuální reality na písni bývalého protagonisty agentury Smashing Pumpkins Billyho Corgana.

Ze zcela jiného těsta je „oldschoolový“ inzerát agentury Ogilvy Chicago pro značku péče o obuv Kiwi, který vypadá přesně tak, jako by ho sám David Ogilvy napsal před 50 nebo 60 lety, a který dostal hlavní cenu v kategorii Industry Craft.

Co nám tady zanechaly osobnosti jako Hemingway, Lincoln nebo Muhammad Ali? A jak dopadly jejich boty? Přinejmenším ty poslední (na boardu vlevo) dostaly Grand Prix v Cannes.

Porota kategorie Film Craft přiřkla nevyšší ocenění velmi silnému protiválečnému videu španělských agentur Blur Producciones a Rushmore pro Červený kříž.


V dalších – většinou nově zavedených – soutěžních kategoriích neměly české agentury ani žádné práce ve finále.

V Entertainment Lions byla podle poroty nejlepší velmi pěkná osvětová kampaň připomínající dětem útrapy druhé světové války skrze oči mladého youtubera Everetta. Sponzoroval ji nizozemský operátor KPN.

V obdobné kategorii zaměřené výhradně na hudbu udělila porota pod vedením viceprezidentky firmy Warner Bros pro marketing Lori Feldman Grand Prix hned dvě.

Jednu získal sociálně zaměřený videoklip rappera Jay-Z Smile, druhou dechberoucí reklama renomovaného režiséra Spikea Jonzeho se zpěvačkou FKA Twigs v roli tanečnice pro Apple.

Značka Apple slízla smetanu i v kategorii Brand Experience & Activation, kde dostala Grand Prix za propagační video na své vlastní obchody natočené ve zcela vlastní režii.

Zdaleka nejméně prací bylo v soutěži nominováno ve zcela nové kategorii Creative eComerce Lions.

Hlavní cenu dostal projekt agentury McCann London pro herní konzoli XBox společnosti Sony, který byl tak "vychytaný", že vám MAM raději v budoucnu přinese celou případovou studii, než aby ho tady zkoušel popisovat.

Cannes Lions 2018 mají před sebou dva poslední dny. Z českých agentur zatím ve hře zůstávají jen Geometry v Innovation Lions a Y&R s jednou nominací v direktu a dvěma v kategorii PR.

Ostatní české agentury, zdá se, letos přijdou zkrátka. To může být sice zklamání, ale taky poučení. Třeba pro autory takových projektů jako byly v ADC Creative Awards oceněné kampaně Češi, děkujem! nebo Kazmův prank v Prostřeno TV Prima. Zdá se, že poroty v Cannes potřebují vědět víc, než jim jejich tvůrci byli zatím schopni sdělit.

reklama