Po pražské pobočce aktivační sítě Geometry Global, která získala na prestižních Cannes Lions v pondělí v soutěžní kategorii Health & Wellness Lions bronzové ocenění za projekt Touching Masterpieces, uspěla druhý den festivalu i na akci už etablovaná agentura Young & Rubicam.

V kategorii Print & Publishing získala stříbrného lva za kampaň pro magazín Reportér.

„Pro stříbrného lva jsme se rozhodli, protože zejména z hlediska provedení šlo o velmi kvalitní práci,“ řekla k tomu pro MAM předsedkyně poroty Kate Stanners, jinak předsedkyně představenstva, a hlavně global chief creative officer(ka) agenturní sítě Saatchi & Saatchi z holdingu Publicis.

reklama
reklama

Hlavní cenu, tedy Grand Prix, ale i několik zlatých ocenění získala kampaň brazilské agentury Africa pro americkou značku piva Budweiser. Navíc jde o zcela integrovanou kampaň, která v tisku, outdooru i na webu vyzývá, abyste si pomocí vyhledávače Google zjistili, u jakých rockových milníků byl Budweiser přítomen. A že jich bylo.

I v kategorii Radio & Audio Lions zvítězila „reklama“ na pivo. A ani tento projekt neměl s kategorií rozhlas tak, jak ji známe, mnoho společného.

Pivní značka Carling sponzorovala iniciativu proti násilí na ženách, která zahrnovala ženský sbor zpívající na fotbalovém stadionu jihoafrickou hymnu s pozměněným textem. V něm se zpívá, že "chlapi by po prohraném zápase neměli doma ženy bít".

Na 40 procent žen je totiž v JAR obětí každodenního domácího násilí a alkohol bývá jeho hlavní příčinou. Carling k tomu vydal limitku plechovek a z projektu se prý stalo celonárodní hnutí. Ať už je to celé pravda nebo ne, je to prostě krása.

Cannes Lions letos dokazují, že kreativita musí fungovat, když na ni sázejí i ty největší korporátní značky.

Třeba McDonald´s, který získal Grand Prix v kategorii venkovní reklamy. A Grand Prix v kategorii Mobile Lions dostal fenomenální projekt Corruption Detector, mobilní aplikace agentury Grey připravená speciálně k volbám v Brazílii, už tradičně jedné z nejzkorumpovanějších zemí světa.  

Úterý 19. června byl – přinejmenším v Cannes – pro světovou reklamu velmi povedený den. Pro českou reklamu taky ne špatný: další nominace získaly už zmiňované agentury Geometry a Y&R.

Geometry dvě v Brand Experience & Activation a tři v Digital Craft opět za Touching Masterpieces.  

I Y&R má nominací pět. Čtyři za - taky už oceněno - kampaň pro týdeník Reportér v kategorii Industry Craft Lions, ve které se oceňuje kvalita provedení. A v kategorii Film Craft ještě jednu za spot pro neziskovku Post Bellum.

O dalších českých projektech v Cannes zatím není slyšet.

reklama