Celkem 31 prací z 11 zemí ocenila mezinárodní porota letošního ročníku soutěže PIAF pod vedením renomovaného švédského kreativce Björna Stahla. Na shortlistu soutěže se objevilo 15 českých nominací, zatímco slovenská reklama jich měla o jednu méně. Ve finále však slovenské agentury v ocenění proměnily devět nominací, zatímco české agentury získaly cen jen šest.

Ze Slovenska byl nejúspěšnější osvětový projekt k 17. listopadu, který pro O2 připravila a do soutěže přihlásila agentura Triad Advertising a který bodoval hned třikrát v různých kategoriích.

reklama
reklama

Vůbec nejoceňovanější ale byla kampaň Češi, děkujeme agentury Bistro Agency pro nadaci Člověk v tísni. Hodně diskutovaný projekt, který před nedávnem získal i Grand Prix v ADC Creative Awards, dostal na PIAFu čtyři ocenění.

Nejúspěšnějšími agenturami letošního devátého ročníku soutěže byla rumunská Geometry Global, která získala pět ocenění, následovaná už zmiňovanými agenturami Traid a Bistro, které obdržely po čtyřech cenách.

Festival letos udělil i Grand Prix. Po dlouhé diskusi poroty ji získala indická digitální agentura WATConsult za kampaň #PowerlessQueen, která v paralele na nejsilnější figuru v šachu – královnu – upozorňuje na bezmoc indických žen trpících násilím.


„Rozhodování o Grand Prix bylo rozhodně historicky nejdelší za dobu existence soutěže. Víc než hodinu trvalo, než se porotci přiklonili k indické variantě. A bylo to těsné,“
řekl k tomu ředitel akce Marek Hlavica.

Kompletní výsledky:

Náhledy oceněných prací najdete na stránkách soutěže.

Grand Prix
#PowerlessQueen - WATConsult pro Project Nanhi Kali

Kreativní využití tradičních reklamních formátů
2. místo - Češi, děkujem! - Bistro Agency pro Člověka v tísni
3. místo - Foot Tennis Outdoor - Geometry Global pro Heineken Rumunsko

Vytvoření vlastního média
3. místo - The Mow-Na Lisa - Mustard a Cream Prague pro Svahové sekačky Spider

Zapojení médií
2. místo - Češi, děkujem! - Bistro Agency pro Člověka v tísni
2. místo - Svoboda není samozřejmost - Triad Advertising pro O2 Slovensko a O2 Česko
3. místo - My child - Istropolitana Ogilvy pro organizaci Magna

Kreativní použití technologií
2. místo - The Raoul Wallenberg Algorithm - Gullers Grupp pro Raoul Wallenberg Academy

Vynikající exekuce
2. místo - Share It to Stop It - ACG Advertising Agency pro Hungarian Interchurch Aid

Storytelling
1. místo - 17. listopad živě - Triad Advertising pro O2 Slovensko
2. místo - Češi, děkujem! - Bistro Agency pro Člověka v tísni
3. místo - There is No Beauty at the End of Evolution - Effectivity pro Ekotopfilm/Envirofilm
3. místo - Every person matters - Ogilvy & Mather Italy pro Emergency

Flash Impact
2. místo - Radio Crashes - Voskhod pro SM Polis Insurance
2. místo - Radio Wake-ups - MUW Saatchi & Saatchi pro klienta Kooperativa Poisťovňa
3. místo - There is No Beauty at the End of Evolution - Effectivity pro Ekotopfilm/Envirofilm
3. místo - The Cart Crash - Geometry Global pro Heineken Rumunsko

The Principle of Game
1. místo - #PowerlessQueen - WATConsult pro Project Nanhi Kali

Zapojení publika
1. místo - Češi, děkujem! - Bistro Agency pro Člověka v tísni
2. místo - Share It to Stop It - ACG Advertising Agency pro Hungarian Interchurch Aid
3. místo - Svoboda není samozřejmost - Triad Advertising pro O2 Slovensko a O2 Česko

Kreativní využití značky
2. místo - Svoboda není samozřejmost - Triad Advertising pro O2 Slovensko a O2 Česko

Kreativní design
3. místo - The Card with Meaning - Made by Vaculik pro Tatra Banku
3. místo - Bees can find sugar where you least expect it - McCann Prague pro Sklizeno

Kreativní podpora prodeje
1. místo - The Unknown Platform - Hasan & Partners Oy pro Elokuvaosakeyhtiö Suomi 2017 Oy
2. místo - Tipp 24 #Dankemillion - Überground pro Tipp24
3. místo - The Cart Crash - Geometry Global pro Heineken Rumunsko

Nejlepší reklama na pivo
3. místo - Foot Tennis Outdoor - Geometry Global pro Heineken Rumunsko
3. místo - The Cart Crash - Geometry Global pro Heineken Rumunsko

Veřejná sféra
1. místo - Farewell Statue - Tabasco pro Ministerstvo obrany Estonska

reklama