Na festivalu kreativní reklamy Zlatý klinec, která skončila v pátek 25. května v Bratislavě, bylo v 11 soutěžních kategoriích uděleno celkem 14 Zlatých klinců. 

Cenu Agentura večera získala MUW Saatchi & Saatchi. Z 21 nominací proměnila 17 a získala tři Zlaté klince, sedm stříbrných a sedm bronzových. Porota, v níž byli zastoupeni i Češi, ocenila její kampaně Áno – toto je moj život a Mouse Gang.

V první zmíněné kampani, která má omladit image Slovenského Telecomu, kreativci vsadili na populárního slovenského rapera Bekima. Navzdory tomu, že se pohybuje na vozíku, jeho energie zdolávat překážky je velká a uvěřitelná.

Reklama na novou mobilní hru Mouse Gang nás zavádí do ponurého virtuálního světa, kde na hlavní hrdinku číhají zarudlé oči myšího gangu.

Duhou nejúspěšnější agenturou je Viktor Leo Burnett. Ta si připsala jeden zlatý, čtyři stříbrné a devět bronzových klinců. Na třetí příčce skončila Istropolitana Ogilvy s jedním zlatým, třemi stříbrnými a pěti bronzovými klinci.

Nejvíc zlatých ocenění má agentura Pekne & Dobre. Posbírala celkem čtyři Zlaté klince ve třech kategoriích, to vše  za kampaň pro novou sít obchodů s kvalitními potravinami Yeme. Její autoři dodali kompletní vzhled interiéru přes venkovní reklamu až po tašky. Vedle neotřelého vizuálu, který připomíná severské motivy a dekorativní prvky, kampaň staví na slovní hříčce Yeme (jeme, tj. jíme) a jejích odvozeninách.

Agentura si odnesla i Stříbrný klinec za kampaň pro nové restaurace Obederie. Proto nepřekvapí, že ocenění Art Prix za významný umělecký počin v reklamě převzal šéf a kreativní ředitel agentury Pekne & Dobre Martin Bajaník, který stál za výtvarným konceptem kampaně Yeme.

reklama
reklama

Majitelem ceny Filip za výjimečný kreativní počin ve slovenské reklamě, kterou uděluje Art Director's Club Slovensko, se stal Filip Woska. Jeho domovská agentura Triad obdržela Zlatý klinec za kampaň Live z 1989 pro O2 Slovakia. Ta je založená na streamování záběrů z událostí 17. listopadu 1989. 

Festival Zlatý klinec pořádá společnost Ad Awards Association od roku 1994. Odbornými garanty jsou Klub reklamních agentur Slovenska (KRAS), Art Director's Club Slovensko (ADC) a magazín Stratégie.

reklama