Týmy agentur Symbio, Kindred Group, Ogilvy PR a smíšený pár z ČSOB Penzijní společnosti a VS Hosting zvítězily v letošním ročníku soutěže mladých kreativců do 30 let Young Lions, jejíž vítězové reprezentují českou reklamu v obdobné soutěži mladých tvůrců konané v rámci mezinárodního festivalu komunikace Cannes Lions.

Kristýna Čejdová z ČSOB a Eva Raimanová z VS Hostingu vyhrály v konkurenci 23 týmů v kategorii médií, kde měly za úkol přesvědčit největší zadavatele reklamy, že kreativni komunikace přináší lepší obchodní výsledky.

Přemysl Adamec a Anežka Svobodová z Ogilvy PR v konkurenci 14 soutěžních dvojic připravili v letos poprvé otevřené kategorii PR nejlepší komunikační koncept pro dětské oddělení České společnosti pro paliativní medicínu.

Nikola Foktová a Adam Citta z Kindred Group připravili v kategorii print, do které bylo přihlášeno 19 dvojic, nejlepší návrh tiskového inzerátu pro organizaci CARE. O jeden tým méně o letenku do Cannes bojoval v „nové“ kategorii Digital, která nahradila dřívější Cyber. I přes tuto změnu tady zůstalo vše při starém, protože s návrhem pro AIESEC podruhé za sebou zvítězila dvojice Tomáš Hrábek a Václav Krbůšek z agentury Symbio.  

V kategorii Digital uspěla podruhé za sebou dvojice z agentury Symbio.

Klání v nově zavedené kategorii Marketér neproběhlo, protože se v ní nesešlo dost soutěžních příspěvků. Organizátoři připouštějí, že i celkově bylo v letošním ročníku soutěže, která se konala po celý týden ve smíchovském co-workingovém prostoru Impact Hub o něco méně soutěžních týmů.

Přičítají to ročnímu moratoriu na všechny soutěže, které v Cannes loni zavedla agenturní síť Publicis, do níž v Česku spadají čtyři zavedené reklamní agentury a vícero mediálních a digitálních subjektů.  

Dvoučlenné týmy mají 24 hodin od vyslechnutí zadání po jeho zpracování. Zadání jsou obvykle zaměřena na charity, neziskové organizace nebo všeobecně prospěšné myšlenky. Podle typu kategorie jsou požadovány odlišné výstupy. Cílem soutěže je rozvíjet účastníky jak z hlediska profesního, tak osobnostního. Důležitou součástí je setkání, na kterých porotci vysvětlují, na základě čeho vybrali vítěze, a dva následné workshopy pro všechny týmy, které se umístily na prvních třech místech.

“Tímto způsobem pomáháme mladým tvůrcům lépe přemýšlet, jak kreativně tak kriticky. Chceme, aby vznikal dialog mezi porotci a účastníky a vedl všechny k tomu, vytvářet komunikační řešení, které fungují lépe,” říká k tomu René Jež, jehož společnost Lionhearted akci pořádá už desátým rokem.

reklama
reklama

 

reklama