Nejsilnějším reklamním médiem byla i loni televize. Ceníková hodnota odvysílané reklamy oproti roku 2016 narostla o 13 procent na 48,1 miliard korun. Vyplývá to z monitoringu Ad Intel společnosti Nielsen Admosphere.

„U všech námi monitorovaných mediatypů evidujeme meziroční navýšení alokace hrubých mediálních investic. Souhrnná ceníková hodnota využitého reklamního prostoru loni přesáhla hranici 100 miliard korun,“ hodnotí loňský rok obchodní ředitel Nielsen Admosphere Tomáš Hynčica.

reklama
reklama

„Na základě našich dat předpokládáme, že druhé místo v žebříčku za televizí obhájí segment internetové reklamy. Kompletní čísla za tento mediatyp uveřejní Sdružení pro internetový rozvoj během února,“ dodává Hynčica.

Tisková reklama meziročně narostla o necelá tři procenta, hodnota reklamního prostoru v rádiích pak o více než sedm procent. Rostl i segment venkovní reklamy, o více než tři procenta.

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru v letech 2016 a 2017
2016 2017 Změna
Televize 42 377 364 000 Kč 48 077 041 000 Kč +13,4 %
Tisk 18 749 540 000 Kč 19 287 741 000 Kč +2,9 %
Rádio 7 047 795 000 Kč 7 551 820 000 Kč +7,2 %
OOH 5 124 092 000 Kč 5 299 761 000 Kč +3,4 %

Největším zadavatelem byla v roce 2017 Alza – využila reklamní prostor v ceníkové hodnotě 1,4 miliardy korun. Mohutně inzerovalo také Ferrero, které se umístilo druhé a hodnota prostoru dosáhla 1,3 miliardy korun – meziročně je to u této firmy nárůst o 66 procent.

V první pětici jsou dále Procter & Gamble a Lidl (obě firmy 1,2 miliardy korun), následuje Sazka (1,1 miliardy). Obecně je u všech firem v první desítce nárůst, jedinou výjimkou je Procter & Gamble s meziročním poklesem o devět procent.

Ceníková hodnota reklamního prostoru u TOP 10 zadavatelů za rok 2017
Zadavatel 2016 2017 Změna
1. Alza.cz 1 222 879 000 Kč 1 417 197 000 Kč +15,9 %
2. Ferrero 780 054 000 Kč 1 293 611 000 Kč +65,8 %
3. Procter & Gamble 1 362 395 000 Kč 1 234 053 000 Kč -9,4 %
4. Lidl 1 051 422 000 Kč 1 227 751 000 Kč +16,8 %
5. Sazka 774 391 000 Kč 1 120 357 000 Kč +44,7 %
6. Unilever 978 086 000 Kč 998 444 000 Kč +2,1 %
7. Kaufland 629 016 000 Kč 996 247 000 Kč +58,4 %
8. Reckitt Benckiser 669 055 000 Kč 952 057 000 Kč +42,3 %
9. Mountfield 733 462 000 Kč 892 576 000 Kč +21,7 %
10. Škoda Auto 517 598 000 Kč 852 980 000 Kč +64,8 %

Údaje v tabulkách jsou bez vlastní inzerce.

reklama