Spisovatelka Radka Třeštíková má za sebou román Bábovky, nyní dokončuje novou knihu s názvem Osm. S manželem, fotografem Tomášem Třeštíkem, jsou populární i díky aktivnímu působení na sociálních sítích, zejména na Facebooku.

V rozhovoru pro Aktuálně.cz mimo jiné okomentovala svou loňskou účast v kampani na MasterCard a následné reakce na sociálních sítích.

reklama
reklama

Jak si definujete hranice, kam až otevírat své soukromí na sociálních sítích?

Posouvala jsem tu hranici tak moc, že už skoro ani není kam. Vzdala jsem se kusu svého soukromí, které můžete veřejnosti snadno dát, ale už si ho nikdy nevezmete zpátky. Můžu samozřejmě chránit svoje soukromí odteď do budoucna, ale pere se to ve mně s potřebou něco druhým sdělit, přece jen psaní mě prostě baví.

Jak se zpětně díváte na kampaň MasterCard, které jste se s manželem Tomášem zúčastnili jako ambasadoři projektu Priceless Cities? Šli byste do toho znovu?

Kdyby přišla podobná nabídka, tak neváhám a jdu do toho znovu. Pro nás oba šlo o velký zážitek a byla to i obrovská zkušenost. My jsme s Tomášem samozřejmě věděli, že to vzbudí určitou míru závisti a nepochopení a že reakce budou různé, ale ta velká míra negace nás oba překvapila. Kdybych ji mohla předvídat, některé věci bych promyslela líp a některé prostě udělala jinak, ale předvídat to úplně nešlo. Pokud jde o další reklamní nabídky, tak je rozhodně pečlivěji promýšlíme, řadu z nich odmítáme, ale rozhodně se jim nevyhýbáme. Považuji za naprosto normální a přirozené, že se sociální sítě využívají pro reklamní účely.

Vy jste si pak užili své na sociálních sítích s hatery a trolly. Jak se díváte na tyto reakce?

Teď už jsem se proti tomu částečně obrnila, ale ze začátku to bylo těžké. Mám potřebu si s každým věci vysvětlovat a spory urovnávat. V některých chvílích, kdy jsem měla být zticha, jsem zticha nebyla a akorát to pak bylo všechno horší. Vím, že nejlepší cestou je na útoky nereagovat a všechno to tolik neprožívat, ale ono se o tom snadněji mluví ve chvíli, kdy se na vás nespouští žádná lavina.

Vaše popularita je ze značné části založena právě na komunikaci na sociálních sítích. Co říkáte jejich moci a vlivu?

Sociální sítě jsou jedinečným místem pro osobní PR a využívat je pro tento účel může úplně každý, ať už tam bude chtít propagovat, že myje okna, prodává auta, píše knížky nebo skládá hudbu. Akorát je dobré vědět, že kromě těchto pozitiv jsou sociální sítě i pořádná žumpa.

Celý rozhovor si můžete přečíst na Aktuálně.cz.

reklama