Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: ADC
Newsletter

Nejčastěji nápady přicházejí v autě a ve sprše

Redakce MAM25. 7. 202222. 7. 2022

Nové album bude mít za roh mířící myšlenku, chci se jím trochu jinak prezentovat, říká písničkář Michal Horák v podcastu ADC Kitchen.

Celý podcast si můžete poslechnout zde:
Soundcloud
Spotify
Apple Podcasts

Michal Horák koncertuje od třinácti let, ve 23 letech se stal objevem roku v Českém slavíkovi 2021. O tom, co chystá s novým albem a jak tvoří, ho pro podcast ADC Kitchen vyzpovídal David Suda, předseda Art Directors Clubu.

Slyšel jsem, že jsi takový inteligentnější Pokáč, souhlasíš?

Pokáč je prudce inteligentní člověk. Asi se lišíme tím, že si víc vyhraju s hudbou. Pokáč často vezme ukulele a kytaru a namydlí tam akordy, které fungují. Není to vůbec špatně, písničky si lidé hned zahrají u táboráků. Mě baví songům dávat další hudební rozměr.

Hudbu píšeš rovnou pro více nástrojů?

Nejčastěji mě písničky napadají, když u žádného nástroje nejsem. Když jedu autem, jsem ve sprše nebo před usnutím. Buď si podupávám, nebo klepu na volant, jamuju. V hlavě se mi objevují akordy a harmonie, aranže. Nejvíc se mi to vykresluje na klaviatuře. To je pro mě stěžejní nástroj, který zároveň skýtá nejširší možnosti. Zrovna jsem si udělal radost a koupil stage piano Nord s 88 klávesami. Neskutečně se mi rozšířily rejstříkové možnosti.

Prý praktikuješ test, že písničku složíš a když si refrén pamatuješ do dalšího dne, mohla by fungovat. Je to tak?

Praktikuju, ale písničku si pro jistotu i nahrávám, třeba aspoň na diktafon na mobilu. I skvělou melodii může člověk zapomenout. Když si ji chvíli broukám a pamatuju si ji po čase, bývá to znamení, že by se mohla líbit.

V dnešní době se rozmáhá trend, že hudbu dělá umělá inteligence. Co říkáš na tuto konkurenci?

Když člověk sleduje trendy, vidí cestičky, kterými lze napodobit reálné věci. V pořadu Kumšt od Kytary.cz dělají třeba zábavný a zároveň krutě pravdivý manuál, jak skládat písně v různých žánrech. Vezmou úplně typické rysy a na konci pořadu vznikne song k nerozeznání od největších hitů. Podobně může být nastavený počítač. Asi jsem na to staromódní, může to ale pomoci při tvorbě. Teď začínáme dávat dohromady album a je fajn, když si může člověk ve studiu nahodit automatické bicí nebo basu, aby měl představu, jak by to mohlo znít. Opravdovost a inovace budou ale podle mě přicházet vždy od lidí. Střední proud se vždy po čase omrzí.

Kéž by. Lidé se vždy vracejí k tomu, co je jim povědomé a co znají. I ty určitě při skládání myslíš na to, aby lidé píseň poslouchali.

V hlavě to asi je, ale v první řadě musí písnička bavit hlavně mě, jinak s ní ven nejdu. Ta největší masa lidí, co hudbu cíleně neposlouchá, u ní nechce přemýšlet. Proto je tu „středoproud“ nenáročný na ucho, na tom není nic špatného. Vždy by tu ale měla být část hudební scény, která ji bude kultivovat a někam směřovat. Hudební historie je neskutečně proměnlivá a alternativní proudy tu jsou i dnes.

Jsi muzikant, kterého mezi lidi dostal internet. Jak různé kanály hodnotíš?

Aktivně jsem začal skládat ve třinácti letech, koncertoval jsem a jezdil na soutěže. Živé hraní mě nakoplo. První dema jsem si nahrál a umístil je na Bandzone. Sice jsem tam neměl závratná čísla, ale tam mě tehdy objevil Tomáš Klus, když hledal předskokana.

Není éra Bandzone už pryč?

Podle mě už má své zajeté místo, které se sice nemůže rovnat Spotify nebo Apple Music, ale mezi muzikanty je to známá platforma. Dají se tam objevit neznámá jména pro různé akce.

Co další sociální sítě?

Asi v patnácti jsem si vydal první písničku s profesionálním videoklipem, kdy jsem se dostal více na YouTube. Pak jsem začal každý rok vydávat jeden klip, na který jsem si našetřil, sehnal sponzory, hráli mi v nich kamarádi a rodina. V roce 2018 jsem začal vydávat přes Supraphon, pro který mě objevil Filip Rajmont. Už jsem se začal objevovat na Spotify a vše dostalo štábní kulturu.

Takže tvůj obsah vlastní Supraphon?

Mám pod ním „třistašedesátkovou“ smlouvu. Vedle nahrávání na digitální servery se mnou vše plánují, dělají mi booking koncertů, pomáhají s merchem. Vše je pod jednou střechou, což je pro mě příjemné, protože nejsem úplně organizovaný. Ke Spotify i YouTube mám přístupy, můžu si je spravovat. Halíře z přehrávání si dělíme podle toho, jak jsme se dohodli.

Nezanedbatelnou sítí je pro muzikanta dnes i Instagram…

Ten si spravuji sám. Na Facebooku mám i spolusprávce, takže nemusím sám před koncertním turné vytvářet hromadu událostí. Do TikToku se mi zatím moc nechce, i když má úžasný dosah. Neumím být denní přispěvatel, nechtělo by se mi vyjít za každou cenu s něčím, i kdyby to byla kravina.

Tvoje první album bylo „Michalovo cédéčko“, další „Michalbum“, má už to nové svůj kreativní název?

Na to je ještě čas, vyjde za rok na podzim. Dosud alba vycházela vlastně z už vydaných singlů, tohle bude mít celé vlastní koncept. Mělo by mít za roh mířící myšlenku, chtěl bych se jím trochu jinak odprezentovat. Nebudu otáčet o 180 stupňů, chci to být pořád já jako dosud, ale zároveň konceptem něco sdělit. Na jaře budeme řadit a nahrávat písničky, z třeba 25 písniček jich budeme vybírat dvanáct.

Budeš je testovat na koncertech, nebo je necháš až pro album?

Teď na koncerty jezdíme s písničkami, které lidi znají a přišli si je poslechnout. Možná časem jednu dvě zahraju, dává to pocit exkluzivity a nám zpětnou vazbu pro rozhodování.

Mluvil jsi o posunu, napadlo mě, že se k tobě možná místo folku hodí víc Jamie Cullum, nešel bys takovým jazzovým směrem? Ale nevím, jak tě vidí Supraphon…

Moc díky, toho mám hodně rád. Co se Supraphonu týče, probíhá velmi zdravý dialog a máme stejné cíle. V mojí hudbě se odráží i to, co poslouchám. Není to tak, že bych šel napsat písničku jako Jamie Cullum, ale vstřebávám to. K jazzu tíhnu dlouho a v některých písničkách je to možná cítit. Nebráním se ničemu. Přijde mi nejhezčí a nejtrvalejší, že písnička funguje i u táboráku po očesání od všech aranží.

Zavřít reklamu

Cheb dělá křížek za minulou reputací

Starší článek

Krása ženské cyklistiky na NFT

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

MÍSTO PRODEJE: Léto, pivo… Hodně piva!

Jak v prodejnách uspět v tak těžké kategorii, jakou je pivo? Zahraniční realizace nabízejí řešení.
25. 7. 202222. 7. 2022
Newsletter

Hledá se specialista na krypto marketing

Od vzniku Binance v roce 2017 jsem měl možnost spolupracovat se stovkami projektů z celého světa. Marketing byl ve většině případů jejich nejslabší stránkou.
25. 7. 202222. 7. 2022
Newsletter

„The Masacre“. KFC přichází s hororovým spotem

Řetězec rychlého občerstvení KFC k propagaci nové položky v menu připravil čtrnáctiminutový spot inspirovaný béčkovými horory z 80. let.
25. 7. 202222. 7. 2022
Newsletter

Abyste si reklamu pamatovali, kampaň představuje osvědčené triky

Emoce nebo chytlavá hudba pomáhají udržet reklamu v paměti, ukazuje názorně pojišťovna Liberty Mutual s agenturou Goodby Silverstein & Partners.
21. 7. 202220. 7. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech
Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.